آمریکا در باره برنامه موشکی ایران دروغ پردازی می کند

© Sputnik / Valeriy Melnikovسرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی ریابکوف معتقد است که آمریکا به تحریف برنامه موشکی ایران دست می زند.

به گزارش اسپوتنیک،آمریکا و بعضی از کشورهای غربی سعی می کنند برنامه موشکی ایران را به شکلی بدور از واقعیت امر جلوه بدهند. مسکو موضع بعضی از کشورهای غربی را قبول ندارد. زیرا موضع آنها در تضاد با مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شماره 2231 است.

سرگی ریابکوف 11 ماه ژوئیه در ایران دیداری با عباس عراقچی معاون وزیرخارجه ایران در خصوص اجرای تعهدات برجام داشت.

سرگی ریابکوف گفت:« ما در چارچوب اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به بررسی پرونده ایران پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که در این مورد نیز مسائلی وجود دارد و برای رفع آنها باید بطور مشترک تلاش ورزیم. یکی از آن ها برخورد بعضی از کشورهای غربی از جمله آمریکا در رابطه با برنامه موشکی ایران است که به دروغ پردازی در این مورد دست می زنند. آنها از این موضوع و پرتاب آزمایشی موشک بالستیکی ایران را به شکلی صحبت کردند که گویا در تضاد با مفاد قطعنامه 2231 است. ما قاطعانه مخالف اینگونه سخن پردازی هستیم».

 

شایان ذکر است که اواخر ماه ژوئن جفری فلتمان معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی در جلسه شورای امنیت گزارشی در باره اجرای مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شماره 2231 را ارائه داد. در گزارش قید شده بود که سازمان ملل هیچگونه اطلاعاتی در باره نقض شرایط برجام توسط ایران در اختیار ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала