کارشناسان روسی سیستم ارتباطی موبایل برای کار در شرایط اضطراری ایجاد می کنند

© Fotolia / Alice_photoСтеклянная модель земного шара на ноутбуке
Стеклянная модель земного шара на ноутбуке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان دانشگاه سامارا و دانشگاه فدرال کریمه سیستم ارتباطی موبایل برای کار در شرایط رخ دادن چنان فجایع تکنولوژیک و بلایای طبیعی ایجاد می کنند که باعث از کار افتادن ایستگاه های ثابت اپراتورهای تلفن موبایل شوند.

به گزارش اسپوتنیک، آندره سوخوف، استاد دانشگاه سامارا می گوید گوشی های هوشمند می توانند شبکه های خود سازمان یافته ایجاد کنند. این شبکه ها از طریق یافتن وسایل موبایل دیگر و برقراری تماس از طریق بلوتوث یا وای فای ایجاد می شوند و برای این نه اپراتور تلفن موبایل و نه اینترنت لازم نیست.
استفاده از چنین روشی در صورت رخ دادن فجایع تکنولوژیک و بلایای طبیعی و همچنین در موارد قطع همگانی برق ضرورت پیدا می کند. چنین فناوری امکان می دهد گروه های امدادگران و پزشکان در تماس بوده و از محل حوادث ویدئو ارسال کنند اما مسئله اساسی اینست که در شرایط شهر بزرگ ، سیگنال از طریق زنجیره گوشی های هوشمند طی مدت طولانی پخش شده و رسیدن آن تا مقصد گاهی تا 40 دقیقه طول خواهد کشید.
دانشمندان سامارا روش ایجاد کوتاهترین مسیر با حداقل تعداد وسایل بینابینی را عرضه کرده اند که امکان می دهد سیگنال طی چند دهم ثانیه به مقصد خود برسد.در این روش گوشی هایی که در سئانس ارتباطی شرکت ندارند ، فقط نقش هادی را ایفا می کنند و صاحبان آنها نباید حتما این گوشی ها را بلند کنند.
کارشناسان فعلا پیش نمونه دستگاه مربوطه را بر اساس یک رایانه کوچک و گوشی هوشمند معمولی ساخته اند که مجهز به نرم افزار ویژه ای است. مدت لازم برای برقراری ارتباط حدود 5 هزارم ثانیه است اما فعلا ویدئو را می توان فقط به مسافت های کوتاه ارسال کرد. کار تکمیل نرم افزار مربوطه ادامه دارد.
آندره سوخوف، استاد دانشگاه سامارا خاطرنشان ساخت:" ما به همراه همکاران خود از کریمه آزمایشاتی را انجام خواهیم داد و قصد داریم دستگاه قادر به کار خود را در اواخر سال 2017 عرضه کنیم". در نظر است در آینده چنین سیستم ارتباطی به شکل نرم افزار موبایل عرضه شود تا هرکس بتواند آنرا دانلود کرده و نصب کند.
یادآور می شویم که یک نرم افزار موبایل دیگر نیز به نام زلزله

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала