گزارش و تحلیل

سلاح لیزری

© Sputnik / Sergey Mamontovمیگ - 35
میگ - 35 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلاح لیزری « میگ - 35»فناوری هوایی غرب را « نابینا » می کند.

به گفته ایلیا تاراسِنکو  مدیر عامل  شرکت هواپیما سازی  « میگ»، جدید ترین جنگنده  « میگ —35»  قادر به استفاده از تمام انواع  مهمات جنگی هوایی  است که نیروی هوا — فضای فدراسیون روسیه در اختیار دارد، از جمله،  سلاح لیزری.

 ژنرال ویکتور بونداریف، فرمانده نیروهای هوا — فضای روسیه  نیز از امکان  « میگ —35» در استفاده از سلاح لیزری صحبت کرده بود.

به گفته ایلیا تاراسِنکو،  خلبانان  نیروی هوا — فضای روسیه که با « میگ —29» پرواز می کنند  دوره آموزشی را طی خواهند کرد. آنها ابتدا در  شبیه ساز های زمینی  تمرین خواهند کرد و بعد با «میگ — 35» پرواز خواهند کرد.  تاراسِنکو  متذکر شد  که آزمایش  جدیدترین  جنگنده دو سال ادامه خواهد داشت.

دمیتری دروزدِنکو،  معاون  سردبیر  مجله « زرادخانه میهنی»  در مصاحبه با « اسپوتنیک»  در خصوص  وظایف محوله به سلاح لیزری  که در  جنگنده های سبک نصب شده اند توضیح داد.

—  انواع مختلف  سنسورهای اوپتیکی  و  الکترونیکی « چشمان»  هواپیماهای  معاصر هستند.  سلاح لیزری این نوع دستگاه ها را از کار می اندازد و با ایجاد پارازیت، امتیازات  سنسورهای الکترونیکی را به صفر می رساند. البته منظور  آن لیزرهایی نیست  که در «  جنگ ستارگان»  سفینه ها را نابود می کند ، زیرا برای استفاده از آن نوع لیزر، نیاز به هواپیماهای بزرگ است.  سلاح های لیزری می توانند  به دستگاه های الکترونیکی آسیب برسانند».

به گفته کارشناس روسیه، جنگنده « میگ —35»  از قدرت بالقوه صادراتی برخوردار است. هند،  قزاقستان و پرو و دیگر کشورها می توانند سفارش دهندگان  انواع جدید  این نوع جنگنده ها باشند.

—  این هواپیما از  قدرت بالقوه صادراتی برخوردار است ، زیرا همه کشورها نیاز به  جنگنده های   قدرتمند دوربرد ندارند- « سو-35». برای روسیه مهمترین نکته، حفظ  قابلیت رقابت  است.  « میگ» های روسی — یک مارک مشخص است  که اصولا  همیشه  وجود داشته، دارد و امیدواریم به وجود خود ادامه بدهد.  هند « میگ» ها را برای  ناوهای هواپیمابر خود خریداری کرده  است  و  دیگر کشورها نیز  به این نوع جنگنده نیاز خواهند داشت.  به ویژه اگر مجهز به  طرح های مدرن  از جمله سلاح لیزری باشد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала