محبوب ترین غذاهای روسیه، سوپ برش(ویدئو،عکس)

© Fotolia / Natalielissyمحبوب ترین غذاهای روسیه، سوپ برش
محبوب ترین غذاهای روسیه، سوپ برش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوپ بُرش به روسی Borsh یک پیش غذای سنتی روسی است. این سوپ از ترکیب چغندر درست می شود و به همین خاطر رنگ آن قرمز می باشد. این سوپ را معمولا با اسمیتانا که یک نوع خامه ترش می باشد، سرو می کنند.

این غذا در روسیه طرفداران بسیاری دارد بطوری که حتی فضانوردان نیز بصورت خمیر آن را با خود به فضا می برند.
برش را روس‌ها، ازبک‌‌ها، اوکراینی‌ها، تاتارها، گرجی‌ها و مناطقی مانند قفقاز به روش‌های گوناگون و برحسب دمای منطقه و صیفی‌جات محلی به روش‌های مختلف و با مواد گوناگون تهیه می‌کنند. اصولا هرچه هوا سردتر باشد، برش غلیظ‌ تر و چرب تر است. این سوپ در دو نوع برش قرمز یا داغ و برش خنک می باشد. برش داغ یکی از غذاهای اصلی روسیه و اکراین و برخی کشورهای دیگر می باشد. برش خنک و یا برش سرد نیز در فصل های تابستان و بهار مورد استفاده قرار می گیرد. برخی کاربران دیگر کشورهای شوروی سابق همچون آذربایجان نیز از حضور این غذا در منوی اصلی غذایی کشورشان خبر می دهند.


این غذا کم و بیش در ایران مخصوصا برخی از مناطق شمالی کاملاً شناخته شده است.
مواد تشکیل دهنده این سوپ روسی عبارتند از چغندر قرمز یا لبو که باید بصورت خلال شده یا بصورت نوارهای نازک خرد شده باشد. کلم برگ خرد شده، هویج خلال شده، گوشت گاو و یا گوسفند، پیاز و ادویه است و اقوام مختلف به دلخواه دیگر ترکیباتی نظیر گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی،سیب زمینی، سیر، کرفس، جعفری، لوبیا سبز و فلفل دلمه ای نیز اضافه می کنند.

Блины на сковороде - اسپوتنیک ایران
غذاهای محبوب روسیه، بلینی نماد خورشید (ویدیو)

اکثر شهروندان روسیه عقیده دارند که سرمای زمستان سیبری را تنها برش می‌تواند قابل تحمل کند. تقریبا تمام کاربرانی که این سوپ مقوی و جاندار روسی را چشیده اند، آن را بسیار خوش طعم توصیف می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала