ساخت سیستم اندازه گیری لیزری در روسیه

© Sputnik / Evgeniy Biyatov ساخت سیستم اندازه گیری لیزری در روسیه
ساخت سیستم اندازه گیری لیزری در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم اندازه گیری لیزری منحصر به فرد دانشگاه ملی تحقیقات اتمی "MEPhI" ، که تنها سازنده آن در روسیه است ، اجازه می دهد که وابستگی مداوم سرعت به سطح ماده در شرایط تاثیر در معرض تابش ماده ای قدرتمند بدست آید.

متخصصین این دانشگاه سیستم لیزری تشخیصی برای اندازه گیری سرعت امواج شوک آور ساخته اند که بر اساس تحقیق بر خصوصیات مواد در شرایط آزمایشگاهی ایجاد شده است. شرایط آزمایشگاهی طی تاثیر بر ماده امواج قدرتمند شوک آور، تابش لیزری قوی و سایر موقعیت ها که با فشار و دمای بسیار بالا تنظیم شده اند، بروز می کند.
تحقیقات ماده در شرایط تاثیر بر فشار سطحی آن در فواصل زمانی بسیار کوتاهی نیازمند طراحی دستگاه اندازه گیری کاملا منحصر به فرد است.
در این اطلاعیه آمده است ، بر پایه سیستم تشخیص دو تداخل سنج ایجاد می شود که اجازه می دهد اندازه گیری بدون تماس از راه دور سرعت امواج شوک آور در ماده و یا سرعت حرکت سطح ماده مورد نظر در محدوده ی 1-100 کیلومتری در ثانیه با قدرت تفکیک مکانی در سطح حدود 10 میکرون صورت گیرد. اندازه گیری زمان موقت ، 10 پیکو ثانیه (10 تریلیون در ثانیه) است.
سیستم اندازه گیری جدید در کارخانه لیزر مافوق قدرت نسل جدید روسیه در همجوشی هسته ای و مطالعه وضعیت معادلات مهم در زمینه فشار فوق العاده بالا به کار خواهد رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала