یک کشتی مسافربری با یکصد مسافر در یاکوتیای روسیه به گل نشست

© Photo / Maarten TakensЛеса в окрестностях села Оймякон, Россия
Леса в окрестностях села Оймякон, Россия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان امداد و نجات جمهوری یاکوتیا (یاقوتستان) روسیه اعلام کرد که پروسه تخلیه و نجات 100 سرنشین کشتی "استپان آرژاکوف" که در منطقه "کابیانسک" این شهر به گل نشسته بود آغاز شده است.

سرویس مطبوعاتی این سازمان به خبرگزاری تاس اعلام کرد:

"تخلیه مسافران اعم از کودک و پیر آغاز شده است. در محل حادثه 2 بالگرد فعایت می کنند. همچنین 3 پرواز هوایی نیز به این منظور سازماندهی شده است."

پرتال خبری مدیریت منطقه ای سازمان امداد و نجات روسیه می نویسد:

"به کمک 2 بالگرد، مسافران به ساحل سمت چپ رودخانه "لنا" و روستای منطقه "بولوس نامسک" برده شده و سپس با 4 اتوبوس به شهر یاکوتسک انتقال داده می شوند. در کل برای تخلیه کل مسافران و خدمه کشتی، بالگردها 5 بار این مسیر را طی خواهند کرد."

برای نجات تمامی افراد روی کشتی، 49 نفر و 8 خودروی تجهیزاتی امداد بسیج شده اند.

پیش از این اعلام شده بود که در منطقه یاکوتیا یک کشتی مسافربری که برای انتقال مسافران از روستای ژیگانسکی به شهر یاکوتسک در حال حرکت بود، صبح امروز به خاطر وزش باد شدید از پهلو، در سمت راست رودخانه لنا به گل نشست. این کشتی 98 مسافر و 11 نفر خدمه داشت.

تمامی سرنشینان به کمک بالگرد به روستای "توبیاتسی نامسک" در منطقه "بولوس نامسک" انتقال داده شدند که از آنجا با اتوبوس به شهر یاکوتسک فرستاده شوند. در محل حادثه کمپ موقت اسکان، آشپزخانه سیار برای تهیه غذای گرم، روانشناس و غیره مستقر شده است. جزئیات عملیات و وضعیت این حادثه تحت کنترل فرمانداری این منطقه و مدیریت منطقه ای سازمان امداد و نجات روسیه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала