پهپاد اتوماتیک

© Photo / The Press Service of Concern Kalashnikovپهپاد ساخت روسیه
پهپاد ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپاد ساخت روسیه می توانند بی وقفه کار کند.

در روسیه پهپادی  طراحی شده است  که قادر است بدون شارژ باتری کار کند. بر خلاف  اکثر  نمونه های  کنونی که می توانند  حدود نیم ساعت  در هوا پرواز کنند، این پهپاد می توانند بی وقفه کار کند.

 روزنامه « ایزوستیا» به نقل از  ایگور  دانیلوف ، کارمند علمی  آزمایشگاه  سیستم های رباتی  هوشمند  دانشگاه « اینوپلیس» نوشت: « هدف طراحی این پهپاد  با حل مسأله شارژ باتری مرتبط است.  مهمترین مسأله پهپادهای  کنونی —  مدت کار کوتاه  و نیاز به شارژ باتری است.  هم اکنون باید  پهپاد را روی زمین نشاند  و  هر 40-30 دقیقه باتری آن را شارژ کرد».

 برای  پهپاد جدید  دستگاه خاص زیر شارژ وجود دارد  که  دارای باتری اضافی است.  پهپاد  قادر است بطور مستقل  با کمک سیگنال  « جی. پی. اس» ، دوربین ویدئو  و سنسورهای ویژه این سیستم را پیدا کند  و پس از کشف آن، ارتباط خود را با آن برقرار ساخته  و اطلاعات را ارسال کند و روی پلتفرم  ویژه متحرک فرود  آید. تعویض باتری  فقط یک دقیقه طول می کشد.

 انتظار می رود که  از طرح جدید برای  حمل و نقل بارهای  سبک استفاده شود.  به عنوان مثال از پهپادها می توان برای رساندن سریع غذا و سفارشات مغازه های اینترنتی  استفاده کرد.  در روسیه  از پهپاد ها بدین منظور استفاده شده بود: شرکت « دودو پیتزا»  و « کوپتر اکسپرس»  سعی کردند از  پهپادها برای  رساندن پیتزا به مشتری استفاده کنند.  اما به دلیل فقدان  اساس قانونی جهت اینگونه استفاده از پهپاد،  مبتکران این ایده مجبور شدند  کار خود را تعطیل کنند.

 الکساندر  ریژوف،  مدیر اجرایی  شرکت  مونیتورینگ ساخت و ساز با کمک  پهپاد « TraceAir»  متذکر شد که بازار بالقوه برای  اختراع جدید وجود دارد  و ارزش آن یک میلیون دلار است.

«  مدت کوتاه  کار پهپاد ها و  اتوماتیک بودن آنها ، مسائل  عینی برای بازار پهپادهاست.  هم اکنون مشخص است که ارزش این بازار یک میلیون دلار خواهد بود.  بطور متوسط پهپاد از 15 تا 35 دقیقه درهوا پرواز خواهد کرد. در اسرائیل و  سنگاپور روی ساخت  ایستگاه های متحرک شارژ باتری کار می کنند.  در روسیه تعداد کمی از  شرکت ها حاضر به اضافه پرداخت  در استفاده از  فناوری جدید هستند.  تقاضا برای خدمات پهپادی  از سوی دولت و  شرکت های خصوصی  در مقایسه با  بازیگران غربی آنقدرها  زیاد نیست.  برای خیلی ها  استخدام  کارمندان ارزان تر از تعویض باتری  پهپاد در ازای هر 20-10 دقیقه است.  بهر حال ایستگاه های شارژ ،  مرحله بعدی  توسعه  بازار پهپادها خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала