سفر دور دنیا با بالون

© Photo / Press service of the MORTON Group of Companiesفدور کونیوخوف سیاح روس در بالون هوایی
فدور کونیوخوف  سیاح روس در بالون هوایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رکورد قبلی 23 سال پابرجا بود .

فدور کونیوخوف  سیاح روس، 12 ماه ژوئیه پرواز دور دنیا  با بالون « مورتون» را آغاز کرد.  استارت در فرودگاه  شهر استرالیایی  « نورتهم» برگزار شد.

 سیاح روس قصد دارد  35 هزار کیلومتر  را در ارتفاع از 5 تا 10  هزار متر از سطح دریا  بدون توقف  طی کند و در انتهای سفر در استرالیا فرود خواهد آمد.

قبل از استارت، وی  یادآور شد که قصد دارد  مسیر پرواز  استیو  فوسِت،  خلبان آمریکایی  را تکرار کند که در سال 2002 میلادی به تنهایی  (پس از شش بار تلاش)  توانست  پرواز به دور دنیا را به انجام برساند.

فدرو کونیوخوف گفت: ما قصد داریم این پرواز را  در اولین تلاش به انجام برسانیم. امیدوارم به این هدف برسیم».

قبلا فدور کونیوخوف، همراه  مربی  ورزش های هوایی  رکورد  طول پرواز  با بالون را شکست  و  بیش از 33 ساعت در  هوا پرواز کرد.  مسیر پرواز از  شهر « تولا» شروع شد  و بالون آنها در  شهر «ولادیمیر» به زمین نشست.

—  سوخت برای 18 روز کافی خواهد بود اما قصد دارم  طی 14 روز   این مسیر را به پایان برسانم.  انگیزه پرواز دور دنیا  مرا تشویق به انجام این پرواز کرد.  البته دلم میخواهد که رکورد پرواز با بالون به اسم روسیه باشد.  باید رکورد قبلی  را که 23 سال پابرجا بود شکست.   اگر رکورد مدت طولانی در یک سطح باقی بماند  توسعه و پیشرفتی در کار نخواهد بود.  باید  رشد  انسانی  و فنی  رخ بدهد.

 مهمترین دستاوردهای  فدور کونیوخوف  سیاح روس را یادآوری می کنیم.

 در سال 2014  کونیوخوف به تنهایی  با قایق تک نفره  بدون توقف در هیچ یک از بنادر طی 160 روز  اقیانوس آرام را پشت سر گذاشت.  این شناوری اولین شناوری از این نوع در  تاریخ  شناوری تنها  با قایق تک نفره از  شیلی به استرالیا بود. قبلا سیاحان دیگر فقط توانستند به جزایر استرالیا برسند.

 در سال 2013 میلادی  اولین مرحله  مأموریت شمال  « کارلیا —  قطب شمال — گرینلند»   انجام شد.  فدور کونیوخوف و  ویکتور  سیمونوف  با سورتمه های سگی  تا کانادا رسیدند. آنها سفر خود را از پایگاه  شناور یخی  روسیه  « بارنئو» آغاز کردند.  در سال 2017 سیاحان  قصد دارند  به همین ترتیب  تمام قطب را از روسیه تا کانادا  طی کنند. طول این  مسیر  حدود 5 هزار کیلومتر  است.

طی سال های 2008-2007  کونیوخوف  با قایق «  شبکه  تجاری بادبان های سرخ»  در  مسابقه قطب جنوب استرالیا  شرکت کرد  که  102 روز  طول کشید.

در سال 2002 کونیوخوف  با قایق تک نفره « اورالاز» اقیانوس اطلس را  طی 46 روز  و 4 ساعت طی کرد. این رکورد جهانی 11 سال پابرجا بود  و  فقط در سال 2013 توسط  چارلی پیتچر  قایقران  انگلیسی  شکسته شد.  او طی 35 روز و 33 دقیقه  این شناوری را به انجام رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала