گزارش و تحلیل

پهپادهای تراکتوری روسیه

© Sputnik / Vitaliy Timkivکومباین در زمین زراعی
کومباین در زمین زراعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در زمین های زراعی چشم کامپیوتری باید موانع را کشف و طبقه بندی کند.

 شرکت « فناوری های شناختی»  آزمایش موفقی در قالب  پروژه « کشاورزی دقیق»  به انجام رساند —  تراکتور معمولی  مجهز به سیستم  چشم کامپیوتری  دومین ماه است که در حال کار در  زمین های زراعی روسیه است.  این دومین مدل وسیله نقلیه است  که شرکت Cognitive Technologies سعی می کند  آن را پهپاد کند.  بهار سال 2015 میلادی خبر پروژه  ساخت  ربات ها — کامازها — پخش شد.

اولگا اوسکووا  رئیس  شرکت «  فناوری های شناختی» Cognitive Technologies-  در این خصوص  گفت: «دست به آزمایشاتی همراه «کاماز» زدیم و متوجه شدیم که برای اجرای این طرح آماده هستیم.  سپس موضوع  مهم دیگری مطرح شد و آن اینکه  در جاده های  مورد استفاده عموم  باید  در رابطه با  قوانین راهنمایی و رانندگی به توافق برسیم.  اما از نظر فناوری  همه چیز آماده است.  بعد  به این فکر افتادیم که به غیر از جاده های  مورد استفاده عموم، دشت و مزرعه نیز هست، از اینرو توجه خود را به آن سمت متوجه کردیم.  در آنجا با  گروه بزرگی از  همکاران خارجی از  کانادا، آمریکا  و زلاند نو آشنا شدیم که  در سطوح مختلف از بازارهای  چند میلیارد دلاری برخوردارند.  از اینرو  تلاش زیادی برای  اجرای این پروژه به انجام رسید».

چشم کامپیوتری برای تراکتور شبیه چشم خودروست. اما در زمین های زراعی  وظایف  فرق دارند.  برخلاف جاده ها  نقشه های دیجیتالی وجود ندارد-  این کار در جریان کارهای معمولی  کشاورزی  انجام می شود.  در زمین های زراعی  چشم کامپیوتری باید  موانع را کشف و  طبقه بندی کند.

اولگا اوسکووا  رئیس شرکت  « فناوری های شناختی» در تفسیر این موضوع گفت: « از این رو  کشف سنگ ها  و دور زدن آنها،  ارسال نقشه محل قرار داشتن  سنگ ها تا اینکه  بعد توسط خودروی دیگری  جمع آوری شوند  یکی ازمهمترین  اهداف ااین پروژه است.  در زمین زراعی  فقط موانع سنگی  وجود ندارند —  تیر ها  و حصارها  و غیره و غیره.  سطح واکنش  کومباین — ربات  بالاتر از سطح  واکنش  ماهرترین راننده کومباین است و بطور متوسط 28 درصد  بیشتر است».

  جمهوری تاتارستان روسیه به عنوان آزمایشگاهی برای انجام این نوع آزمایش ها انتخاب شد. دولت تاتارستان  حدود  70  هزار هکتار زمین را  برای  انجام این آزمایش ها اختصاص داد.  ارزش  پروژه پهپاد  کشاورزی  15 میلیارد روبل ارزیابی می شود.  شرکت کنندگان این طرح طی  5 سال  آن را دریافت خواهند کرد.  در شرکت « فناوری های شناختی» حجم بالقوه  بازار  تکنیک آلات  رباتی شده کشاورزی  روسیه را  28  میلیارد روبل در سال ارزیابی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала