گزارش و تحلیل

اتحاد دو ترکمن در فوتبال روسیه

© Sputnik / Sergey Pivovarovسردار آزمون بازیکن تیم « راستوف» روسیه
سردار آزمون بازیکن تیم « راستوف» روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحاد قربان بردییف و سردار آزمون ضامن پیروزی « راستوف» بود.

مطابق با جمعبندی مسابقات  فوتبال  روسیه، باشگاه « راستوف» در جای جنجالی دوم قرار گرفت. تیمی که از کمترین بودجه در لیگ  برخوردار است توانست  در تاریخ 86 ساله خود به  یکی از عالی ترین ردیف ها صعود کند.  هم اکنون « کومباینی» ها  که هواداران  بازیکنان تیم را  با این نام می نامند، باید در لیگ قهرمانی  « اویفا» بازی کنند.

ایوان زاخاروف این موضوع را مورد تفسیر قرار  می دهد.

البته بحث در باره جنبه های  ورزشی  دستاورد « راستوف» وقت زیادی می برد.  به عقیده بعضی ها  نقش  مربی در پیروزی  نزدیک به 100 درصد است. دیگران  می گویند که  فوتبالیست های  راستوف — کنار — دن شانس آوردند.  اما  بد نیست با گروهی  همخوان شویم که  دلیل اصلی « جهش بزرگ» « راستوف» را با وضعیت روحی  بازیکنان  مرتبط می دانند.

در صحبت های مربوط به  مسابقات فوتبال  اغلب می شنویم  که جو مطلوب ضامن پیروزی  بازیکنان است.  مربی توانست  بازیکنان را  در حول یک ایده  مشترک متحد کند  و آنها با دلی روشن و پر امید  وارد زمین بازی شدند تا  هم برای خود و هم  برای یکدیگر  منتها تلاش خود را برای پیروزی به نمایش بگذارند.  ارتباط متقابل  مری — بازیکن تأثیرگذار است.  از اینرو  اتحاد  قربان  بردییف و سردار آزمون هسته پیروزی  « راستوف» در  فصل ورزشی  2016-2015 میلادی شد.

هیچ یک از آنها  قبل از استارت مسابقات  نیازی به  ثابت کردن  توانایی خود در بازی نداشت.  بردییف اهل ترکمنستان  شوروی  دوبار « طلا» را  با بازی در باشگاه  « روبین» « بدست آورد  و در زمین « بارسلون»  پیروز شد.

© Sputnik / Vladimir Pesnyaقربان بردییف مربی تیم « راستوف» روسیه
قربان بردییف مربی تیم « راستوف» روسیه - اسپوتنیک ایران
قربان بردییف مربی تیم « راستوف» روسیه

رسانه های  جهان تا قبل از آغاز  مسابقات قهرمانی، آزمون  ترکمن از گنبد کاووس ، امید فوتبال ایران  را  یکی از اعضای  باشگاه « آرسنال» لندن  می نامیدند.  اما هر دو بازیکن  حداکثر مهارت خود را در بازی با باشگاه  روسیه به معرض نمایش گذاشتند.

قربان بردییف  که آدمی مومن  و خردمند است  هر تیمی را که رهبری می کرد  حساب خود را روی  همدینان خود بنا می کرد.  در باشگاه « روبین» گوکدنیز  قارادنیز  ترک  فوتبالیست  مرکزی بود  و در تیم « راستوف» آزمون، مهاجمی با 9 گل در 24 بازی کشف شد.

بردییف که  زیاد اهل معاشرت نیست  و  تمام حواسش بر نتیجه بازی متمرکز است فاصله خود را با بازیکنان حفظ می کند.  اما آزمون برای   بردییف «خودی» است.  مربی در باره او گفت:

«  سردار برای من « خودی» است. البته نه به این دلیل که او  ترکمن است. آنچه به استعداد او مربوط می شود، او هنوز در اول راه است.  نیازی به صحبت در باره خدمات او نیست. سردار اولین گام های خود را در فوتبال  برمی دارد.  او خیلی جوان است.  باید احتیاط کرد.  لحن من در صحبت با  او  سختگیرانه تر از صحبت با  بقیه است. من از این حق برخوردار شده ام. پدرش به من اجازه داد  از هر روشی برای آموزش او استفاده کنم.  آزمون 10 میلیون هوادار در ایران دارد.  طبیعتا افکار  عجیب و غریبی در سرش دور  می زند.  مجبور می شوم با او صحبت کنم تا  نگذارم  به این موضوع فکر کند».

تاریخ  ثابت کرده است که همفکران  می  توانند  به پیروزی برسند — افرادی که  به یک هدف فکر می کنند  و برای  تکامل دائمی آماده هستند.  دو ترکمن — 63  ساله و 21 ساله  این واقعیت را به اثبات رساندند- هم به خود ثابت کردند و هم به یکدیگر و هم به دنیای فوتبال  که  هم اکنون با  « راستوف» آشنا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала