افزایش طول عمر مردان روس

© Sputnik / Sergey Malgavkoمردان در حال پرش در دریای سیاه
مردان در حال پرش در دریای سیاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهداشت باروری زنان به تندرستی مردان وابسته است.

نظریه جدید افزایش  طول عمر  روس ها  اط سال 2016 تا 2025 طراحی می شود.  سرگی  فورگاد  رئیس کمیته دومای کشوری  حفاظت از تندرستی  به  وزارت بهداشت و بهداری توصیه نمود  به تکمیل این  نظریه  پرداخته و توجه خاصی  به تندرستی مردان روس — به عنوان عامل لاینفک بهداشت باروی جمعیت روسیه- مبذول دارد.  در این سند آمده است  که هم اکنون ما با فقدان تدابیر سیستمی  و برنامه دولتی  حفاظت از سلامت باروری مردان و حمایت از مسئولیت پدرانه روبرو هستیم.

 اولگا  یپیفانووا  رئیس کمیته  دومای کشوری در  مسائل خانواده  و زنان و کودکان در این خصوص گفت: « باید به همان اندازه بهداشت باروری زنان به بهداشت باروری مردان توجه شود  به ویژه  وقتی  در باره  خانواده بچه دار صحبت می شود.  زیرا مردان  شرکت مستقیمی  در تشکیل خانواده و تولد کودک دارند  و  بهداشت باروری زنان به  تندرستی  مردان وابسته است: باروری،  گذران مناسب دوره حاملگی  و بچه های سالم. نکته هم دیگر آن است  که برای  رسیدن به اهداف  قید شده در سند فوق الذکر، افزایش  مخارج  حمایت دولتی از خانواده های بچه دار  در نظر گرفته شده است».

پزشکان  متذکر می شوند که تندرستی  انسان تا 50 درصد  به سبک زندگی او مرتبط است.  در بیشترین موارد  همانا « عوامل رفتاری» — اضافه وزن،  اعتیاد به سیگار  و افراط در مصرف  الکل — باعث مرگ مردان می شود.

عامل دموگرافی که مانع  از رسیدن به   سطح لازم  باروری  می شود  با این نکته مرتبط است  که بر طبق اطلاعات  سال 2010  تعداد زنان  30 ساله  بیش از مردان  است و  سن مساوی بین مردان و زنان کاهش می یابد.

مطابق با پیش بینی  سرویس فدرال  آمار دولتی  تا سال 2030 کاهش طبیعی جمعیت  روسیه هر سال 267 هزار نفر خواهد بود.

نیکلای گراسیموف  معاون اول  کمیته دومای کشوری  حفاظت از تندرستی روسیه گفت: «  یک دوره دشوار از نظر دموگرافیکی آغاز می شود —  جوانانی  که در دهه دشوار 1990 در روسیه بدنیا آمدند به  سن باروری می رسند. در آن دهه سطح  زاد و ولد  بشدت کاهش یافت. اولا  والدین بالقوه کمتر خواهند بود، دوما وضع سلامتی آنها در سطح دلخواه نخواهد بود.  به این دلیل باید  برنامه  دولتی  بهداشت باروری را  طراحی و تصویب کرد».

بدین منظور در مجلس عوام یکسری تدابیر  پیشنهاد شده است.  رواج  تخصص پزشکی « آندرولوژی» است که با  سلامت جنس مرد سر و کار دارد به ویژه بیماری های  دستگاه تولید مثل مردان، ایجاد مرکز  خانواده و ازدواج ،  اجرای برنامه های  حفاظت از  سلامتی باروری  در عناصر فدراسیون روسیه  و انجام تغییراتی  در  مقررات معاینه بالینی. بعلاوه پیشنهاد می شود  در قانون ، مسئولیت بیمار  در ازای  سلامتی خود  قید شود و شرایطی برای تشویق  سازمان ها وارگان های  محلی  جهت اجرای برنامه های  تندرستی عمومی در  محل کار و زندگی  ایجاد گردد.

در وزارت  بهداشت و بهداری روسیه  اعلام شد که  در  انستیتوی علمی — تحقیقاتی اورولوژی و مداخله رادیولوژی  به نام « لوپاتکین»  برنامه « سلامت باروری مردان  و  دراز عمری »  طراحی شده است.  این برنامه  افزایش کیفیت  زندگی مردان را در نظر می گیرد.

در وزارت بهداشت و بهداری روسیه توضیح دادند: «  اصول  حفاظت پیشگیرانه  سلامت مردان  در مقابل بیماری های  عفونی  که دلیل اصلی  از دست رفتن توانایی به کار  و مرگ زود رس است  در  نظریه  تندرستی قید شده است.  بر طبق این برنامه  می  توان  بیماری را در  اولین مراحل  تشخیص داد  و مانع از ظاهر شدن آتی آن شد. اجرای این برنامه  در رابطه با مردان  بین سن 65-40 — بهترین دوره اجتماعی- باروری  موفق بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала