مبارزه با سیگار

© Fotolia / Ivanmateevترک اعتیاد به سیگار
ترک اعتیاد به سیگار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزودنی های تنباکو باعث چاقی مزمن، برونشکتازی و بی حسی گلو می شود.

 نمایندگان پارلمان روسیه در حال  طراحی تدابیری  هستند که با کمک آن بتوان سهم ساکنان سیگاری در کشور را کاهش داد.

 دمیتری  نوسوف  نماینده مجلس  پیشنهاد جدید را مطرح کرده است.  تمام پاکت های سیگار  از نظر  رنگ و اندازه  یکجور خواهند بود و یگانه تفاوت در  نوشته های روی پاکت سیگار  با حروف متفاوت خواهد بود.  قرار است  تابلوهای  آگهی تصویری  در باره بیماری های اعتیاد به  سیگار بیشتر شود. یک ممنوعیت دیگر با  اضافه کردن هر گونه افزودنی به تنباکو  مرتبط است.

داریا خالتورینا  رئیس دوم  ائتلاف ضد سیگار  و عضو  گروه کاری  طراحی مقررات فنی « محصولات دخانیات» در این خصوص گفت:  « آزمایش شیمیایی  محصولات دخانیات  نشان داد موادی به تنباکو اضافه می شود که  به این اعتیاد  شدت می بخشد و در صورت   ترک سیگار ایجاد چاقی مزمن  و برونشکتازی،  طعم نامطبوع  دود سیگار و بی حسی گلو می شود».

افزایش قیمت یک پاکت سیگار ابتکار دیگری است که  در پارلمان بررسی خواهد شد.  مطابق با اطلاعات  خالتورینا،  تا زمان گذار به سطح اروپایی  قیمت ها تا سال 2020  میلادی،  قیمت یک پاکت سیگار  بطور متوسط 180  روبل خواهد بود.  به این ترتیب می توان بودجه  بهداشت و بهداری را دو برابر کرد.

آنتون  بلیاکوف نماینده پارلمان با تفسیر این موضوع گفت: «  افزایش قیمت ،  موثر ترین روش در  کاهش تعداد سیگاری ها در کشور است.  اما به دلیل تورم ، ما دوباره به سطح  بسیار پایین قیمت ها در مقایسه با اروپا بازگشتیم.  همانا به  این دلیل  رسیدن به نتایج  موثر  تدابیر  ضد دخانیات ممکن نشد.

 وقتی شخص وارد دانشگاه می شود و  در جایی قراردارد که همه سیگار می کشند  و در باره  موضوعی بحث می کنند، بودن در جمع سیگاری ها را  امکانی برای  وفق یابی با محیط اجتماعی  می داند».

قبلا  قانونگذاران روسیه تدابیری در باره  محدودیت فروش سیگار به تصویب رساندند.  در ماه آوریل،  شورای فدراسیون  قانون ممنوعیت فروش  سیگار  بیش از  20 نخ سیگار در یک پاکت را به تصویب رساند.  پاکت های بزرگ سیگار جذاب تر هستند  زیرا  امکان صرفه جویی برای مصرف کننده را  فراهم می سازد.  تولیدکننده با استفاده از اینگونه پاکت سیگار  ممنوعیت تخفیف بر محصولات دخانیات را نادیده می گیرد  زیرا  قیمت  یک نخ سیگار در پاکت بزرگ  25-10 درصد کمتر از پاکت سیگار معمولی است.

دیرتر در دومای کشوری،  پیشنویس قانون محدودیت  فروش سیگار الکترونیکی  بررسی شد. بر طبق این قانون  فروش سیگار الکترونیکی و دیگر محصولات دخانیات به نوجوانان  ممنوع  است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала