نقره بر ضد سرطان

© AFP 2023 / Aizar Raldesورق های نقره
ورق های نقره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تأثیر نقره بر سیستم ایمنی بدن منفی نیست.

والری سپیریدونوف مهندس روسیه و  اولین نامزد پیوند سر  در باره  خاصیت نقره برای  مبارزه با  بیماری های سرطانی تعریف کرد.  به اعتقاد وی، پیوند  سر  به  بدن جدید  فقط زمانی  باید انجام بشود که دیگر روشهای درمان   نتیجه  نمی دهند و نمی توان  زندگی شخص را نجات داد.  به عنوان مثال اگر  غدد سرطانی  سریع رشد کرده باشد، پزشکان  وقت کمی برای  نجات شخص خواهند داشت.  اما هم اکنون می توان در مراحل اولیه  بیماری سرطان را تشخیص داد.

هر سال  300 هزار نفر  بر اثر ابتلا به سرطان در  روسیه جان خود را از دست می دهند.  تشخیص این بیماری  طی 2 سال  به میزان 50 درصد افزایش یافته است.  اگر این بیماری در مراحل  اول — دوم تشخیص داده شود  تا 70 درصد موارد قابل درمان است.  عمدتا  از شیمی درمانی برای  معالجه استفاده می شود.  اما روش دیگری نیز وجود دارد.

گئورگی  استپانوف  و الکساندر  ایتالیانتسف  روشی با استفاده از یون های  نقره  را اختراع کرده اند.  تأثیر بیوشیمی  آنها بر سلول های سرطانی  می تواند بدون عمل جراحی  موثر باشد.  نقره امکان حفظ  عضو آسیب دیده  و فعالیت آن را فراهم می سازد  و  از این روش می توان  همراه دیگر روش های درمان جهت تشدید  تأثیر درمانی استفاده کرد. بعلاوه نقره تأثیر منفی بر  سیستم ایمنی بدن نمی گذارد.

از نقطه نظر  فنی،  کار نقره ساده است:  یک پروتز ویژه  با لایه های نازک نقره  وارد  رگ خونی در عضو مبتلا به سرطان می شود. سپس جریان مثبت برق از آن رد می شود تا باعث حرکت یون های  نقره  از طریق خون  در  غده سرطانی شود.

 از این روش روی جانوران استفاده شده و نتایج موفق بود.  برای کار این دستگاه یک باتری معمولی لازم است  که اشکالی برای بیمار ایجاد نمی کند.

 با وجودنتایج مثت آزمایشاتی که روی جانوران انجام شده است،  متخصصان  اعتراف کردند که این روش باید تکامل یابد.  ساختار پروتز نیز در این روند  تکامل خواهد یافت. متخصصان  باید راهی برای  خروج پروتز از  بدن بیمار  پیدا کنند.  بدین منظور متخصصان  سیستم  خاص انتقال بی سیم  جریان برق را تعبیه خواهند کرد  که از طریق آن  برق   از مولد برق قابل حمل کوچک به پروتز منتقل خواهد شد.

از پروتز جدید نقره می توان برای کمک به بیماران مبتلا به استئومیلیت مزمن اندام، تصلب شرایین و آرتریت استفاده کرد و دیگر نیازی به پیوند سر نخواهد بود!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала