خاطرات عریض تر از مرزها

© Sputnik / Vladimir Vyatkinجنبش « هنگ جاویدان» در مسکو
جنبش « هنگ جاویدان» در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنگ جاویدان» هدیه ای به بچه هاست .

در سال 2015 میلادی 12 میلیون  نفر از اهالی روسیه  در  جنبش عمومی وطنپرستانه  «  هنگ جاویدان»  به مناسبت  روز پیروزی 9 ماه مه شرکت کردند.  در سال جاری سازماندهندگان  در انتظار آن هستند که افراد بیشتری به صفوف « هنگ جاویدان» بپیوندند.  به گفته  زِمتسوف، توجه به این جنبش  از جمله در فراسوی مرزهای روسیه  با تمایل مردم به جستجوی احساسات و آرمان های والا مرتبط است.

زِمتسوف  گفت: « در گیرودار  کارهای روزانه  و   مسائل و مشکلات  زندگی  هرازگاهی  دلمان یک جشن  بزرگ و شاد و روشن می خواهد.  پیروزی کبیر برای ما همان نور درخشان  است.

پیداست  پیروزی بر فاشیسم  چنان رویداد بزرگی  است که خویشاوندان  افرادی که در جبهه های آن جنگ وحشتناک جنگیدند و در  گوشه و کنار جهان  پراکنده  شده اند  با تمایل قلبی به این جنبش می پیوندند.  آنها می خواهند ادامه دهندگان این  کار بزرگ باشند  و شرکت خود در آن را حس کنند.  اجداد آنها، جنگدیدگان،  حلقه متصل کننده  آنها با آن  رویدادها و حوادث بزرگ جهانی اند.  « هنگ جاویدان»  هدیه ای به بچه هاست ، این جنبش  «سمبل جاویدانی» ارتباط  بین  نسل هاست  و نشان می دهد تاریخ فقط خطوطی در کتاب درسی نیست.  آنها  شاهد  برخوردمحترمانه  بزرگسالان به این  اقدام خواهند بود و  در قلب آنها  احترام به آن حوادث  خانه خواهد کرد».

 اخلاف  سربازان  جنگ کبیر میهنی  در تمام قاره ها زندگی می کنند.  آنها پایه و اساس  « هنگ جاویدن» را تشکیل می دهند  اما  ائتلافات ضد هیتلری  صربستان و بلغارستان نیز به آنها می پیوندند.  در سال جاری این هنگ  راهپیمایی در  بلگراد، یونان و  اسرائیل  برگزار خواهد کرد.  چین نیز در  جنگ جهانی دوم تلفات زیادی  داد، از اینرو ساکنان چین  نسبت به شرکت در این  جنبش ابراز علاقه می کنند.

کشورهایی که مایلند یاد سربازان خود را زنده نگه دارند با ما تماس می گیرند.  جنبش « هنگ جاویدان» جهانی می شود  و مرزهای خود را گسترش می دهد  و باعث همبستگی جامعه ما می گردد.  مردم سمبلیزم خاصی در این  جریان مشاهده می کنند».

 عدالت تاریخی طلب می کند  اسامی و چهره  هر یک از سربازان پیروز — از  ملیت ها و  ادیان مختلف که وطن خود را روسیه،  بلاروسی، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و یا  ملدوای، تاجیکستان  و ازبکستان  می نامند-  حفظ شود و به یاد بماند.   زنده باد یاد ایثارگران در روز پیروزی! تک تک آنها  باید  در ستون  شرکت کنندگان راهپیمایی «  هنگ جاویدان» همراه ما باشند.

نیکلای زِمتسِف  در ادامه گفت: «  ما باید از راههای مختلف  به قلب مردم  دست پیدا کنیم.  هم اکنون اطلاعات و اخبار با  سرعت  غیر قابل تصوری  پخش می شود.  به عنوان مثال من در  حال بررسی  راه جنگی  پدر خودم هستم و حقایقی از بیوگرافی او را  جمع آوری می کنم.  من هنگام  جمع آوری اطلاعات فهمیدم که او در  نبرد سال 1942  همراه 200  نفر سرباز دیگر جنگیده است.  اخلاف آن سربازان که پدران و پدربزرگانشان  حتما در باره آن رویدادها برایشان تعریف کرده اند  می توانند  در جمع آوری اطلاعات بیشتر در باره  آن نبرد کمک کنند.

اگر آنها در جمع آوری اطلاعات بیشتر شرکت کنند ، ما می توانیم  با یکدیگر آشنا بشویم  و از امکان  رفتن به محل نبرد پدران و پدربزرگان خود برخوردار خواهیم شد. مردم باید به تبادل اطلاعات بپردازند. فناوری جدید به  وارثان کمک می کند یکدیگر را  پیدا کنند.

 ما « قلک»  ملی  اطلاعات معتبر در باره  جنگ کبیر میهنی را  درست می کنیم. کشف الهام و انگیزه در  ماجراهای زندگی در باره عشق، دوستی  و ایثار- ماجراهایی  که جالب تر از  هر گونه سوژه  تخیلی نویسندگان و یا  فیلم سازان است.

در سال جاری  در روسیه انتخابات دومای کشوری برگزار خواهد شد.  ما از  احزاب خواستیم  جنبش « هنگ جاودیان»  در آستانه  رأی گیری را سیاسی نکنند. فضای  خاطرات وسیع تر از  مرزهای کشوری  و سیاست است.  ما  همراه  کشورهای همسود، گرجستان و بالتیک  خاطرات زیادی برای یادآوری داریم.

 دولت ها موقت هستند،  ملت ها هستند که  خاطرات جاویدان را  حفظ می کنند.  جنبش « هنگ جاویدان»   از کشورهای همسود می خواهد  همراه یکدیگر  خاطرات مشترک را حفظ کنیم.  ما در انتظار پاسخ و توجه صادقانه مشابهی  از شما هستیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала