بحران های اقتصادی در روسیه

© Fotolia / peshkovگرافیک اقتصادی
گرافیک اقتصادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روس ها حوصله فکر کردن به بحران را ندارند.

 الکساندر آئوزان  رئیس  دانشکده اقتصاد  دانشگاه دولتی مسکو  و رهبر علمی  انستیتوی  طرح های  ملی روسیه  گفت: «  بحران ها در روسیه معمولا سریع تر از  پیش بینی های اقتصاددانان و انتظارات سیاستمداران  به پایان می رسند.

بحران به پایان می رسد.  در روسیه بحران ها  با توجه به تجربیات  سال های گذشته  همیشه سریع تر از  پیش بینی های اقتصاددانان و  انتظارات سیاستمداران  سپری می شوند.  بحران  سالهای 1999-1998  که آن را بحرانی طولانی  می دانستند  طی شش ماه به پایان رسید.  بحران سال های 2009-2008  اواسط سال 2009 میلادی  به خط پایان خود رسید».

آلکساندر آئوزان  با سخنرانی  در برنامه «  حق  آگاهی!»  در شبکه تلویزیونی « تلویزیون مرکزی»  گفت: « صبر هموطنان ما خیلی  کم است.  آنها حوصله  فکر کردن به بحران را ندارند. آنها  نمی خواهند به  هر کوپکی که خرج می کنند فکر کنند.  در یک زمان خاص، آنها  دوباره مثل زمان قبل از بحران  رفتار می کنند  و  به خرج پول و رفتن به رستوران  و خرید اجناس می پردازند.  بدین ترتیب  حساب های پس انداز به تقاضا تغییر شکل می دهد و  اقتصاد بهبود می یابد.

اکنون مهمترین  مسأله برای روسیه،  نه طرز پارو زدن، بلکه طرز شناوری قایق و هدف از شناوری است.  زیرا در صورت فقدان هدف، صحبت در باره سرمایه گذاری بیفایده خواهد بود».

 به عقیده  متخصص روسیه،  روسیه —  منقطه  سرمایه گذاری های خطرناک کوتاه مدت است، یعنی در اینجا خطرها  بزرگ و سود هم بیشتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала