عشق به موسیقی

© Sputnik / Fred Grinbergراستروپوویچ نوازنده ویلون سل
راستروپوویچ نوازنده ویلون سل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسیقی همه چیز زندگی آنها بود.

مستیسلاو راستروپوویچ  در باره اولین دیدار خود با  گالینا  ویشنفسکایا  همسر آینده اش گفت: «  سرم را بلند کردم و  دیدم الهه ای زیبا دارد از پله ها پایین می آید.  من حتی قدرت بیان را از دست دادم.  در همان لحظه  فهمیدم که او همسر من خواهد بود». راستروپوویچ نوازنده ویلون سل و ویشنفسکایا خواننده اوپرا نمونه  عالی  زندگی زناشویی  در  محفل موزیکال بودند و هر یک از آنها در عرصه  کار خود به چنان قللی صعود کرده بود  که حال نیز  با وجود  آنکه  در قید حیات نیستند  هنر آنها   باعث شگفتی می شود.

بیست و هفتم ماه مارس  در روز تولد میستسلاو راستروپوویچ ، 7-مین  فستیوال بین المللی به نام وی افتتاح خواهد شد.  در سال جاری این فستیوال  به 90-مین سالگرد گالینا ویشنفسکایا اختصاص دارد. از اینرو در برنامه فستیوال  آواز زیاد  خواهد بود. از جمله ستارگان جهانی که دعوت هنرنمایی در این فستیوال را پذیرفتند باید از باربارا فریتولی ، دانیئل، بارچِلونا، رامون  وارگاس  نام برد.  آثار محبوب  میستسلاو راستروپوویچ و گالینا ویشنفسکایا  — «رکویوم» موتزارت  نوعی مقدمه این فستیوال است. ارکستر ملی روسیه  و گروه کر آکادمیک  روسیه به نام « یورلوف» در سالن بزرگ کنسرواتور  تحت رهبری  ماسیمو دزانِتی هنرنمایی خواهند کرد.

لوکا دِبارت  پیانیست فرانسوی  برنده سال گذشته کنکور چایکوفسکی  جوان ترین هنرمند  این جشنواره خواهد بود.  جشنواره 10 روزه با  کنسرت  ارکستر سمفونیک  رادیو فرانسه  به رهبری  میونگ — وون چونگا (5 آوریل) به پایان خواهد رسید.  وی در نقش پیانیست نیز هنرنمایی خواهد کرد.  این نکته بسیار جالبی است زیرا پس از  آنکه او در سال 1974 در کنکور چایکوفسکی برنده  جایزه دوم شد  در روسیه  تا کنون هنرنمایی نکرده است.

 به عقیده اولگا راستروپوویچ،  رهبر هنری  جشنواره،  اجرای کنسرتی  اوپرای جوزپه وردی به نام « آیدا»  یکی از رویدادهای  اصلی این جشنواره خواهد بود. گالینا ویشنفسکایا در نقش « آیدا» در زمان خود روی بهترین صحنه های  تئاتر جهان هنرنمایی کرد.

—  اوپرای « آیدا»  یکی از محبوب ترین   نقش های گالینا ویشنفسکایا بود.  وی در این نقش در بالشوی تئاتر مسکو هنرنمایی  کرد و   تنظیم این اوپرا در بالشوی تئاتر را بهترین  تنظیم می دانست و  چند سال پیش  من اوپرای « آیدا» را با  اجرای همان تک خوانانی  شنیدم که در  جشنواره سال جاری شرکت خواهند داشت. هنرنمایی زوبین مِت رهبر ارکستر  به یاد ماندنی بود.  از اینرو دلم می خواست که در سالگرد مادرم، همانا  این گزینه اوپرای « ایدا»  در مسکو  اجرا شود.

 اولگا راستروپوویچ  ارتباط  هنری والدین  خود با  دنیای معاصر را مورد تأکید  قرار می دهد.  وی اطمینان دارد  که در جشنواره ای  که هر سال  به افتخار آنها برگزار می شود « حضورشان محسوس است  و مثل همیشه یکدیگر و موسیقی  را دوست دارند که  همه چیز زندگی آنها بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала