سکته مغزی کمکی برای فضانوردان

© Fotolia / Jimمغز انسان
مغز انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روش « فضایی» به تصحیح کار فضانوردان کمک می رساند .

متخصصان  دانشگاه دولتی تومسک  مجموعه پژوهش هایی  به انجام می رسانند  تا  تمرینات جدید فیزیکی برای  فضانوردان طراحی شوند.  آنها از  روش « فضایی» — « سرعت — دقت» برای توانبخشی  بیماران پس از سکته مغزی استفاده می کنند و بعد به بررسی فرایند  پیشرفت هر یک از بیماران می پردازند.

شرکت کنندگان  آزمایش، در فضای کامپیوتری  به حل مسائلی می پردازند که دشوار نیستند، اما  غیرمنتظره هستند.  این آزمایش  تعیین  سرعت واکنش شرکت کننده  به  تغییر اوضاع  و دقت حل مسأله را ممکن می سازد.

دمیتری بالانف رئیس آزمایشگاه مطالعات شناختی  در عرصه  تسخیر فضا  دانشگاه دولتی تومسک در توضیح گفت: «  شرکت کنندگان این آزمایش بیمارانی هستند که دچار سکته مغزی شده اند  و اهمیت علمی  زیادی برای آنها دارند.  تا حدودی این مدل آن حالتی است که فضانوردان  در شرایط بی وزنی دچار آن می شوند».

اهمیت  روش « فضایی»در آن است که  فرایند تغییر دقت  و سرعت مغز انسان  هنگام حل مسائل شناختی و صعود و افول  را نشان می دهد و به پیش بینی آنها کمک می کند.  این مهم به تصحیح  کار  فضانوردان کمک می رساند تا بتوان کاری کرد  که  انجام سخت ترین  بخش کارها با دوره  صعود  قدرت کاری همخوان بشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала