کازانتیپ (ویدیو)

© Sputnik / Elena Badikovaکازانتیپ
کازانتیپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کازان- تیپ ، دماغه ای در ساحل دریای آزوف واقع در بخش شمال شرقی کریمه است. نام آن ریشه ای ترکی دارد و ترجمه اش از کریمه تاتاری به معنای " ته قابلمه " است.

دماغه کازان تیپ از دریا بیرون آمده و به شکل دیگی با اندازه ی تقریبی 3 تا 4 کیلومتر است ، حداکثر ارتفاع خط الراس آن 106 متر و متوسط ارتفاع آن 30 تا 40 متر است ، سطح عمق دیگ 20 تا 30 متر روی سطح دریاست.

کل دماغه با استپ هایی پوشیده شده است که با صخره های سنگ آهک به دریا کشیده می شود. بنای طبیعی ،   اندوخته طبیعی دولتی کازان تیپ از سال 1998 است.

درجه حرارت آب در منطقه کازان تیپ در بهار به سرعت بالا می رود و در ماه می به 18 درجه می رسد که باعث می شود فصل شنا خیلی زود تر از دریای سیاه آغاز گردد. در تابستان درجه حرارت آب در دریای آزاد 22 تا 25 درجه سانتیگراد بوده و در نوار ساحلی 30 تا 32 درجه سانتیگراد است.

عمق کم و بی نظمی قابل توجه ساحل پیشرفت امواج دریا را محدود می سازد. حتی در زمان طوفان های شدید ، سطح امواج از چهار تا پنج درجه بیشتر نمی شوند که باعث می شود کازان تیپ به محلی ایده آل برای انواع سرگرمی ها و ورزش های آبی از جمله بادموج سواری و موج سواری تبدیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала