دیدار اسد با پوتین در مسکو

© Sputnik / Alexei Druzhininدیدار اسد با پوتین در مسکو
دیدار اسد با پوتین در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کرملین اعلام کرد بشار اسد روز سه‌شنبه با پوتین در مسکو دیدار کرده است.

در این دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ولادیمیر پوتین همتای روس خود را در جریان تحولات سوریه و طرح‌های مربوط به نیروهای ارتش کشورش گذاشته است.
اسد در گفتگو با پوتین ابراز امیدواری کرد مسکو و دمشق به بازسازی سوریه از نقطه نظر اقتصادی و سیاسی ادامه دهند. بشار اسد معتقد است اگر روسیه عملیات خود در کشور وی را آغاز نمی کرد، تروریسم که در منطقه گسترش یافته، با سرعت بازهم بیشتری رواج پیدا می کرد.
اسد گفت:"اگر اقدامات و تصمیمات شما نبود، تروریسم که اکنون در منطقه گسترش یافته ، اراضی به مراتب بزرگتری را فرا گرفته و در سرزمین های بازهم بزرگتری گسترش پیدا می کرد. این گام ها در شرکت شما در عملیات جنگی در جبهه واحد مبارزه با تروریسم تحقق و تبلور یافتند".

به گزارش سایت کرملین ، ولادیمیر پوتین در این دیدار  اعلام کرد  روسیه آماده ادای سهم خود در حد مقدورات نه فقط در جریان عملیات جنگی در مبارزه با تروریسم بلکه در جریان روند سیاسی در سوریه استپوتین گفت:" سوریه کشور دوست برای ما است. ما آماده ادای سهم خود در حد مقدورات نه فقط در جریان عملیات جنگی در مبارزه با تروریسم بلکه در جریان روند سیاسی هستیم".

رهبر روسیه خاطرنشان کرد این کار در تماس نزدیک با دیگر قدرت های دوست و کشور های منطقه انجام خواهد شدپوتین خاطرنشان کرد دمشق در مبارزه با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) به نتایج مثبتی دست یافته است.

رئیس جمهور روسیه  اظهار داشت:" ملت سوریه عملا به تنهایی مقاومت کرده ، طی چند سال با تروریسم بین المللی مبارزه کرده  و متحمل تلفات زیادی می شود  اما اخیرا به نتایج مثبت جدی در این مبارزه دست می یابد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала