گزارش و تحلیل

روسیه – فضای امکانات

© Fotolia / violetkaipaاقتصاد جهان
اقتصاد جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایجاد زیربنای اجتماعی ضروری، ضامن موفقیت نیست.

واقعیات دنیای معاصر بسیاری از کشورها را وادار  به یافتن نقاط جدید رشد  و پیشرفت می کند.  روسیه در این فهرست جای خاصی  داراست: سال گذشته  جستجوی منابع  داخلی و اشکال دیگر  سرمایه گذاری  رشد اقتصادی  شدت یافت.  معلوم شد  که تجارت خرد و متوسط  می تواند  نقش «درایور»  رشد اقتصادی را بازی کند.

کارفرمایان و  مناطق  نقاط تکیه  رشد آینده هستند.  در ماه ژوئن، در  همایش سنت پطربورگ  چگونگی  رشد  قدرت تولیدی  بررسی خواهد شد  تا بتوان در آینده نزدیک  به موفقیت رسید.  بسیاری از کارشناسان متذکر می شوند  که فقط  حمایت مالی  از  تجارت،  دسترسی به بازار  نیروی کار ، ایجاد زیربنای اجتماعی ضروری،  ضامن  موفقیت نیست. جلب سرمایه  و حمایت از  پروژه های  تجاری موفق تر  و آموزش مناطق به  پذیرش تجربیات یکدیگر  ضروری است.  همایش می تواند  صحنه ای برای معرفی طرح ها و پروژه های   شهرستان ها  بشود.

الکساندر  سِوینین  عضو مدیریت سازمان  اجتماعی  تجارت  خرد و متوسط  به نام « تکیه گاه روسیه» در این خصوص گفت:  تجارت خرد بیشتر در  مناطق و شهرستانها  فعال است. « تکیه گاه روسیه»  مدتهاست که این موضوع  را مطرح  می کند که  موجودیت  تجارت خرد در  این یا آن  منطقه بیشتر به  شهرداری ها مربوط است تا مقامات منطقه ای..شهرداری ها ابزار زیادی برای توسعه این عرصه تجاری در اختیار دارند.  به نظر من  بهترین تجربیات  منطقه ای بررسی خواهند شد.  امیدوارم  بتوانیم  تعدادی از پروژه ها را  که شایسته همایش باشند  معرفی کنیم.

موضوع فشار تحریمی و دقیقتر گام هایی  که شرکت های روسیه برای  کاهش فشار  و یا به حداقل رساندن آن به انجام رساندند نیز  بررسی خواهد شد.  اکنون آشکار است که تولید کنندگان مواد  غذایی روسیه  توانستند به نتایج  قابل توجهی  دست یابند و  بسیاری از مسائل را حل و فصل کنند که یکسال پیش  رفع آنها غیرممکن به نظر می رسید.  شایان ذکر است که محصولات غذایی  یکی از موضوعات دستور روز همایش خواهد بود. توجه خاصی به جایگزینی واردات  مبذول خواهد شد.

ولادیسلاو ژوکوف عضو شورای وابسته به  ریاست شورای فدراسیون  در امور  صنعت کشاورزی  و  منابع طبیعی  در این خصوص گفت: سیاست جایگزینی واردات  لحظه کلیدی در پیشرفت این جهت  خواهد بود.  ما باید بطور کامل  از وابستگی  محصولات غذایی  به جامعه جهانی خلاص شویم.  در این رابطه  بطور کامل از  نظریه  امنیت غذایی پیروی کنیم.  ما می دانیم که مطابق با ارزیابی های کارشناسان بین المللی، کشوری که  بیش از 40-30 درصد به  واردات مواد غذایی وابسته است  امنیت محصولات غذایی را از دست می دهد. از اینرو جایگزینی واردات ضروری است.  تشویق  بخش متوسط  صنعت کشاوری  امکانی برای ایجاد شرایط  فراهم می سازد تا  در چنین شرایطی کشاورزان و مزرعه داران  و اتحادیه آنها  یارانه های  مربوطه دولتی را  بر اساس بازپس دادن آنها دریافت  کنند  و کارفرمایان  به تجدید نظر در سیستم اعتباری  در این گروه خواهند پرداخت.

 یکی از جالب ترین  رویداد های  همایش  باید معرفی  رتبه بندی  ملی  جو  سرمایه گذاری  مناطق روسیه باشد.  اولین رتبه بندی از این نوع سال گذشته  معرفی شد.  هدف اصلی آن  آشنایی  همه با  طرح های کاربردی  در عرصه  همکاری مقامات  مناطق و  سرمایه گذاران  و البته  کمک به  استفاده  از تجربیات هر چه موفق تر  در دیگر مناطق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала