جمهوری تاتارستان روسیه خواستار گسترش همکاری اقتصادی با ایران است

© Sputnik / Роман Кручинин /  مراجعه به بانک تصاویر Города России. Казань
Города России. Казань - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الدار خالقوف، نخست وزیر تاتارستان روز چهارشنبه در دیدار با علی چگنی، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران علاقمندی این جمهوری روسیه به گسترش همکاری های اقتصادی با ایران را ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، الدار خالقوف در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان دینی، فرهنگی و تاریخی جمهوری تاتارستان روسیه با ایران  و وجود زمینه های مساعد، خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی و بازرگانی طرفین شد.
خالقوف با اشاره به حضور فعال ورزشکاران معروف ایرانی در تیم های ورزشی تاتارستان، بر علاقمندی مردم کشورش به فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی و همچنین توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و استفاده از دانش و فن آوری ایران تاکید کرد.
علی چگنی نیز که در راس هیاتی به منظور امضای سند افزایش تسهیلات کنسولی بین ایران و روسیه به این کشور سفر کرده است، در دیدار با نخست وزیر تاتارستان ،ضمن اشاره به علاقمندی متقابل طرف های ایرانی به ویژه آذربایجان شرقی به عنوان خواهر خوانده جمهوری خودمختار تاتارستان، آمادگی ایران برای توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه در بخش های بازرگانی، صنعتی و سرمایه گذاری با تاتارستان را اعلام کرد.
چگنی با اشاره به توافقات حاصل شده در مسکو برای افزایش تسهیلات جهت بازرگانان، سرمایه گذاران و گردشگران دو کشور، آینده بسیار روشنی را برای بسط مناسبات بین دو کشور پیش بینی و اظهار امیدواری کرد جمهوری تاتارستان از این فرصت استفاده کند.
جمهوری تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و 3 میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه واقع شده است و از مناطق توسعه یافته روسیه  محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала