رسانه: روسیه ناو هواپیمابر اتمی جدیدی ساخته است

© Sputnikروسیه ناو هواپیمابر اتمی جدیدی ساخته است
روسیه ناو هواپیمابر اتمی جدیدی ساخته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش سایت تحلیل مسائل نظامی IHS Jane's ، مرکز دولتی تحقیقات علمی کریلوف روسیه، کار طراحی سوپرناوهواپیمابر چند منظوره اتمی 23000Е موسوم به "اشتورم" را به پایان رسانده است.

والری پولیاکوف، معاون مدیر این مرکز به IHS Jane's، مدل بزرگ ابعاد Project 23000E Storm در نمایشگاه بین المللی تجهیزات دریایی سن پترزبورگ در ماه ژوئیه امسال به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
والری پولیاکوف افزود:" ناوهواپیمابر چند منظوره اتمی 23000Е برای اجرای عملیات گوناگون در نواحی دوردست دریاها و اقیانوس ها در نظر گرفته شده و می تواند به اهداف دریایی و زمینی دشمن ضربه وارد آورد".
طول ناو هواپیمابر اتمی جدید 330 متر، عرض آن 40 متر ، ظرفیت آن 100 ـ 90 هزار تن و حداکثر سرعت آن 30 گره دریایی است. این ناو می تواند چهار تا پنج هزار نفر خدمه را در خود جا داده و در شرایط طوفان دریایی به شدت 6 تا 7 درجه ماموریت های نظامی را اجرا کند.
گروه هوایی ناو اتمی جدید متشکل از 80 تا 90 فروند هواپیما و بالگرد خواهد بود و از جمله جنگنده های "ت ـ 50 PAKFA" و "میگ 29 کا". هواپیما های دوربرد شناسایی و هدایت راداری و بالگرد های "کا ـ 27" می توانند روی عرشه آن مستقر شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала