روسیه آماده میزبانی مذاکرات نیروهای درگیر سوری در مسکو است

© AFP 2023 / Emmanuel DunandМинистр иностранных дел Сергей Лавров выступает в Бельгии
Министр иностранных дел Сергей Лавров выступает в Бельгии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد کشوروی آماده واگذاری جا در مسکو برای رایزنی ها بین دولت و اپوزیسیون سوریه است.

لاوروف در سخنرانی خود در شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه  گفت:" ما قصد داریم به مساعدت فعال به روند حل و فصل اوضاع بحرانی از جمله در تعدادی از کشور های خاور نزدیک و شمال آفریقا که بحران ها به درگیری های برادرکشی تبدیل شده اند، ادامه دهیم. ما به تلاش های خود ادامه داده و از جمله مسکو را به عنوان محل برگزاری گفتگوی دولت و اپوزیسیون سوریه در راستای مساعدت به آشتی ملی و تفاهم در این کشور پیشنهاد می کنیم".

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد روسیه به کمک به  کشور های خاور نزدیک و شمال آفریقا برای ایستادگی در برابر افراطی گری و تروریسم ادامه می دهد.

یادآور می شود تا به حال دو دوراز مذاکرات نیروهای درگیری سوری در مسکو برگزار شده است. در دور دوم طرفین توانستند درباره یک سند ده ماده ای به توافق برسند که در آن تاکید می شود که درگیری سوریه باید بر اساس اصول اعلامیه ژنو مورخه 30 ژوئن سال 2012 با استفاده از وسایل سیاسی حل و فصل شود.

یادآور می شود درگیری های مسلحانه در سوریه از ماه مارس سال 2011 تا بحال ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، تاکنون بیش از 200 هزار نفر در این کشور کشته شده اند. مقامات سوریه می گویند با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون از جمله تروریستی و اسلام گرا مبارزه می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала