مزارع اشرافی مسکو

© Sputnik / Anton Denisovموزه - ملک « تساریتسینو» در مسکو
موزه - ملک « تساریتسینو» در  مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مزارع اشرافی مسکو حافظان ساکت تاریخ هستند.

مزارع اشرافی مسکو حافظان ساکت تاریخ هستند. این مزارع  در روسیه قدیم — مجموعه ای از ساختمان های مسکونی و زراعی بود که معمولا  با پارک ها و  برکه ها و آبگیرها احاطه شده بود. صاحبان آنها از نظر مقام اجتماعی دهقانان، درباریان و امیران بودند. تعداد زیادی از این نوع  مزارع  به ملک های موزه ای  مبدل شده اند.

اولین  مزارع  اشرافی  مسکو  درکنار دیوارهای کرملین ساخته شدند. سالها بعد این نوع مزارع اشرافی در حومه شهر ساخته شدند.  خانه معمولا از چند  قسمت تشکیل شده بود:  اتاق  پذیرایی — غذاخوری بزرگ،  دفتر کار صاحبخانه ، اتاق خواب کودکان  و  اتاق  خدمتکاران. خانه ایوانی رو به  باغ داشت.  در آنجا اعضای خانواده چای می نوشید و به نظاره طبیعت می نشستند.

 «تساریتسینو» بزرگترین ملک اشرافی مسکوست. زمانی آنجا را « آب سیاه» می نامیدند زیرا در مجاورت چشمه های لجن قرار داشت. اما منظره آنجا  خیلی زیبا بود و در قرن 18، امپراطریس  یکاترینای دوم  دستور داد  کاخ ییلاقی  او همانا در آنجا ساخته شود.  البته پس از مدتی  به دلیل تغییر عقیده ناگهانی امپراطریس  بخشی از  بناهای  ساخته شده ویران شدند  و معمار باژِنوف که  نتوانست  رضایت او را برآورد  اخراج شد.  دو قرن  کاخ ناتمام  خالی ماند  تا اینکه در سال 2005 میلادی کارهای بازسازی در « تساریتسینو» آغاز شد.

هیچ کس  در کاخ « تساریتسینو» زندگی نکرد.  و حالا این کاخ،  پارک  و باغ آن  مبدل به جای دوست داشتنی  استراحت مسکویی ها شده است.  تابستان ها می توان  مدت طولانی در پارک گردش کرد و  والیبال و بدمینتون بازی کرد.  زمستان ها در آبگیرهای  « تساریتسینو» زمین یخ برای اسکیت بازی ساخته می شود.

کاخ در جنوب مسکو واقع است. فاصله آن تا مرکز مسکو با مترو و یا قطار  بین شهری  فقط 20 دقیقه است  که از ایستگاه  « کورسک» حرکت می کند.

آرخانگلسک نیز  یک ملک درباری  و در 20 کیلومتری  شمال — غرب  پایتخت  بر تپه  مرتفع  مشرف به رودخانه مسکو واقع است.

غنی ترین  کلکسیون نقاشی  در  موزه کاخ « آرخانگلسک»  وجود دارد.  گالری نقاشی این موزه دارای  بیش از 500 تابلوی  نقاشان قرون 17-16 است. کلکسیون کتب نادر مایه غرور  است. در کتابخانه کاخ آرخانگلسک  16 هزار جلد کتاب روسی و  اروپای  غربی  قرون 19-17 نگهداری می شود.

در قرن 19، کاخ » آرخانگلسک» محل تجمع  نخبگان مسکو بود.  بازدیدکنندگان  معاصر نیز  از  امکان آن برخوردارند  که بتوانند  خود را  یکی از درباریان احساس کنند.  می توان در کنار  ستون های سفید  و یا باغ گراف در لباس های قرن 19  عکس یادگاری گرفت. سفر به آرخانگلسک  را می توان  یک سفر کامل به تاریخ دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала