بالگرد مشترک روسیه و چین

© Sputnik / Sergey Mamontovدمیتری راگوزین معاون نخست وزیر در دیدار با همکاران چینی در خانجو
دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر در دیدار با همکاران چینی در خانجو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالگرد سنگین روسیه – چین ویژه بازار چین طراحی می شود.

روسیه و چین در باره  آخرین جزئیات  طرح ساخت  بالگرد مشترک  به توافق رسیدند و امیدوارند  توافق نهایی در ماه مه به امضا برسد.  دمیتری راگوزین  معاون  نخست وزیر روسیه  پس از پایان  مذاکرات با   « وان یان» همکار چینی این موضوع را اعلام نمود.  دیمیتری راگوزین در روزهای 28-27  ماه آوریل  در چارچوب  کمیسیون  دو جانبه  تهیه مقدمات  دیدارهای منظم  روسای جمهور دو کشور سفری به شهر  چینی « خانجو»  داشت.  به گفته  راگوزین، پروژه ساخت  بالگرد مشترک برای  طرف چینی خیلی  جالب است.  چین  سرمایه گذار اصلی این پروژه است.

 روسیه و چین  نوامبر سال گذشته در چارچوب  نمایشگاه هوا — فضا Airshow China-2014 در شهر چینی « جوخای» در باره ساخت  بالگرد سنگین ترانسپورتی Advanced Heavy Lifter (AHL) به توافق رسیدند. در آن زمان « جن مین جیبائو»  اطلاع داد که کار روی پروژه (AHL) بر اساس راه حل های قید شده در  دستورالعمل  بالگرد  « می — 26 ت» روسی  انجام خواهد شد.

بالگرد « می —26 ت» سنگین ترین بالگرد  جهان  قادر به حمل  مقدار فوق العاده زیاد بار است.  این بالگرد می تواند  تا 20 تن بار را در داخل  بالگرد و یا  آویزان به آن  حمل کند  که رکورد مطلق  جهان است.  از بالگرد « می —26 ت» در چین  در رفع عواقب  زمین لرزه  ویرانگر  در شهر « سیچوآن» در  سال های 2008 و 2013 میلادی  استفاده شد. در آن زمان بود که این بالگرد به شهرت رسید.  با کمک بالگردهای روسی  بطور ضربتی  واحدهای  نجات،  تکنیک آلات سنگین  و  دارو و  موادغذایی به نواحی صعب العبور  کوهستانی  رسانده شد.  هم اکنون از  3 بالگرد « می —26 ت»  در چین استفاده می شود و چهارمین بالگرد  برای حفاظت از  جنگل های  شهر «شاندون»  خریداری شده است که مطابق با  شرایط  قرارداد  تا پایان سال 2015 میلادی  به چین تحویل داده خواهد شد.

الکساندر میخییف مدیر کل  شرکت « بالگرد روسیه »  گفت: « همکاری ما با چین چند دهه است که ادامه دارد.در چین آشنایی خوبی با بالگردهای ساخت روسیه دارند.  آنها مطمئن، بی تکلف و مراقبت از آنها آسان و در بهره برداری مقرون به صرفه هستند.  روسیه و چین از چند طرح بزرگ  برخوردارند که نه  فقط تحویل  بالگردهای جدید  و توسعه  سرویس دهی سریال را در بر می گیرد، بلکه  شامل ساخت  مشترک بالگردهای سنگین است.  این پروژه  صفحه جدیدی  در همکاری دو کشور در  عرصه  فناوری عالی  مانند  بالگرد سازی می گشاید.

بالگرد سنگین روسیه — چین ویژه  بازار چین طراحی می شود.   قدرت  حمل آن کمتر از « می —26» خواهد بود. در عین حال،  به دلیل  کاهش وزن  از خصوصیات  پروازی — فنی پیشرفته تر از « می —26» برخوردار خواهد بود.  بالگرد  جدید می تواند در  ارتفاعات  زیاد  از جمه در شرایط کوهستانی  و آب و هوای گرم  کار کند.  بدین ترتیب  درخواست های طرف چینی  در نظر گرفته خواهند شد. چین  خواهان آن است که بالگرد بتواند در ارتفاعات زیاد و هرنوع آب وهوایی پرواز کند. یکی دیگر از خصوصیات بالگرد جدید باید تطبیق پذیری آن باشد. قراراست این بالگرد در چین تولید شود.

شرکت « بالگرد های روسیه»  یکی از  معدود شرکت های جهان است  که از امکان  طراحی،  تولید و آزمایش و سرویس دهی  بالگردهای  تجاری و نظامی برخوردار است.  این شرکت دارای 5 کارخانه ساخت بالگرد، 2 دفتر طراحی  و کارخانه  تولیدی، تعمیر و  سرویس دهی بعد از فروش بالگرد است.  این شرکت 14 درصد حجم  بازار جهان  از نظر فروش و کسب درآمد را  بخود اختصاص داده است. در  سال 2014 میلادی  271 بالگرد به سفارش دهندگان تحویل داده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала