مخوف ترین تانک جهان

© Sputnik / Vadim Savitskiiتانک آرماتا
تانک آرماتا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در غرب از تانک جدید روسی « ت -14» - « آرماتا» می ترسند

روسیه با ساخت  تانک «ت-14»  فاصله خود را با  دیگر تولیدکنندگان تانک در جهان بیشتر کرد.  متخصصان و طراحان روسیه  توانستند  کاری را به انجام برسانند که تا کنون هیچ کس در جهان از عهده انجامش برنیامده بود.

ویکتور بارانتس  مفسر نظامی در باره این موضوع  گفت:  در غرب  نگرانی خود بابت  تانک جدید روسی « ت —14»  — « آرماتا» را ابراز می کنند.  به عقیده  کارشناسان  غربی « آرماتا» مدرن ترین و مخوف ترین  تانک جهان است.  انتظار می رود که  اولین تانک های « آرمتا»  در رژه پیروزی  میدان سرخ در روز 9 ماه مه شرکت کنند.

 مطابق با  اطلاعات رسانه ها ، تا سال 2020 میلادی  کارخانه  « اورال واگن» 2300 تانک « ت-14» را خواهد ساخت. به عقیده  تحلیلگران آمریکایی روسیه با ساخت این تانک می تواند تا حد زیادی فاصله خود با  آمریکا و تانک « آراموس» را  افزایش بدهد.

به گفته سرهنگ  بازنشسته ویکتور بارانِتس، روسیه با ساخت تانک « ت-14»  بی شک  رهبر جهان در تانک سازی  شده است. سرهنگ  بارانِتس تحلیلگر نظامی در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک» گفت: مهندسان، طراحان و متخصصان در ساخت این تانک از بهترین چیزهایی که  مجتمع دفاعی امروزه در اختیار دارد استفاده شده است.  در این تانک برای نخستین بار در جهان   از  طرح ساخت  جدیدی استفاده شده است.  اولا اکیپ تانک — سه نفر — نه  در نزدیکی مهمات جنگی  که در صورت  حمله دشمن  و صدمه به تانک ممکن است جان آنها را به خطر بیاندازد،  بلکه ا در  کپسول زرهی ویژه ای  قرار می گیرند که آنها را از مهمات جنگی جدا می کند.  دوما، تسلیحات تانک  بطور حداکثر  از راه دور قابل هدایت هستند.  یعنی اعضای اکیپ آن را با استفاده از کامپیوتر و سیستمهای دیگر  هدایت می کنند.  تانک دارای  سیستم  خودویژه  دفاع  فعال  در مقابل  توپ های  دشمن است. هدف گیر لیزری نیز دارد.  قدرت موتور آن نیز قابل توجه است.  یکی دیگر از  خصوصیات مهم این تانک  آن است که از  پلاتفرم واحدی ساخته شده است. ما می توانیم بر  اساس  « آرماتا»  انواع مختلف تکنیک آلات را بسازیم-  زره پوش،  خودروهای تجسسی، تجسس شیمیایی و یا کمک پزشکی.

سفارش دهندگان خارجی  در صف ایستاده اند، زیرا  آنها بخوبی  درک می کنند که روسیه با ساخت این تانک  تمام کارخانه های بزرگ تانک سازی را  پشت سر گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала