تفنگ اسباب بازی

© Fotolia / Igor Yarutaتپانچه اسباب بازی
تپانچه اسباب بازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سارقان از تفنگ و تپانچه غیر واقعی استفاده می کنند

به نوشته روزنامه «  ایزوستیا»، ولادیمیر سلِپاک،  رئیس کمیسیون  سیاست اجتماعی ، مناسبات کاری  و  کیفیت زندگی  شهروندان  اطاق اجتماعی فدراسیون روسیه معتقد است که اسباب بازی ها نباید  « کپی تفنگ ها و دیگر انواع سلاح ها» باشند.   وی  نامه ای  خطاب به والنتنا  ماتوینکو  با درخواست  تغییر قانون  مربوط به تعیین موازین  تولید  و  فروش اسباب بازی های  کودکان  ارسال نمود.

 در این نامه آمده است: « همانطور  که می دانیم  در شیوه های اجرای قانون  در جهان مواردی به ثبت رسیده است  که  مأموران پلیس با اشتباه گرفتن  اسلحه اسباب بازی  با اسلحه واقعی در دست  نوجوانان ،  بسوی آنها آتش گشودند.  در اینگونه موارد  آشکار است  که پلیس  از امکان واقعی  تعیین  این موضوع که آیا  سلاح  موجود در دست نوجوان واقعی  و یا اسباب بازی است  برخوردار نمی باشد.»

سلِپاک در ادامه می نویسد  که «  منابع مختلف خارجی  آماری  ارائه می دهند  که بر طبق آنها  جنایتکاران تا 10 درصد تمام  سرقت ها  را با استفاده از سلاح های اسباب بازی به انجام می رسانند. سارقان از تفنگ و تپانچه  غیر واقعی استفاده می کنند».

 روزنامه « ایزوستیا»  به این نکته اشاره می کند که وزارت کشور روسیه  از موارد سرقت تعریف می کند  که اغلب از سلاح اسباب بازی در آنها استفاده شده است. به عنوان مثال، یکسال پیش، در یکی از مناطق جنوبی روسیه ، سه نفر  با تپانچه های اسباب بازی  دست به سرقت مغازه جواهرفروشی زدند.

در آمریکا  اغلب  از موارد تراژیکی که در رابطه با سلاح های اسباب بازی رخ می دهد  گزارش می دهند. در سال 2010 میلادی ، پلیس  بسوی تامیر رایس 12 ساله  در پارک شهر کلیولِند  تیراندازی کرد.  عابری  به پلیس زنگ زد و گفت که  نوجوانی  تپانچه به دست در پارک  گردش می کند.   این شخص  گفت که احتمالا  تپانچه اسباب بازی است اما خیلی شبیه تپانچه واقعی است.  اوپراتور فقط  به مأموران پلیس  گفت که نوجوان  مسلح است.  در ویدئو دیده می شود که  وقتی ماشین گشت پلیس  به آنجا رسید،  تامیر از  خیابان به  آلاچیق رفت. پس از  گفتگوی کوتاهی  پلیس به او شلیک کرد.  نوجوان را با جراحت  سنگین بستری کردند، اما  نتوانستند جان او را نجات بدهند.

در بسیاری از کشورها،  محدودیت بر سلاح های اسباب بازی وجود دارد. در ایالات  نیویورک و نیوجرسی  کپی  بسیار نزدیک  سلاح ممنوع شده است.  تپانچه های اسباب بازی باید یا به رنگ روشن باشند  و یا از  پلاستیک  شفاف.  در  ایالت  سان پائولوی برزیل  فروش سلاح اسباب بازی  که ممکن است با تپانچه و یا تفنگ  واقعی اشتباه گرفته شود ممنوع است. در ونزوئلا  « کپی های سلاح  های گرم و یا سرد  که  شباهت زیادی به سلاح های واقعی داشته باشند  و از آنها ممکن است برای انجام  جنایات استفاده شود، ممنوع است».

 آنتونینا تسیتسولینا  رئیس انجمن  صنعت  کالاهای کودکان  متذکر شد  که کپی دقیق  سلاح ها به عنوان  اسباب بازی کودکان در روسیه وجود ندارد — اینگونه وسایل « یا  کالای سوغاتی  و یا  کلکسیونی است».  به گفته وی  سلاح بخش ناچیزی  در  کل  گردش اسباب بازی  ها را تشکیل می دهد — کمتر از 10 درصد.  ممنوعیت کامل  سلاح های اسباب بازی  بی معنا خواهد بود.

« مهم آن است  که بچه ها چگونه با  سلاح بازی می کنند   در نقش  مهاجم و یا مدافع. آنها باید تصور کند که مثلا از سیاره، خانواده  و دوستان خود  دفاع می کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала