بایدن: ذخایر جهانی نفت برای خودداری کشورها از خرید آن از ایران کفایت می کند

© REUTERS / Leah Millisبایدن: ذخایر جهانی نفت برای خودداری کشورها از خرید آن از ایران کفایت می کند
بایدن: ذخایر جهانی نفت برای خودداری کشورها از خرید آن از ایران کفایت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بر حفظ تحریم های آمریکا علیه نفت ایران تاکید کرده و خاطرنشان کرد ذخایر جهانی نفت برای خرید نکردن آن از جمهوری اسلامی کافی است.
به گزارش اسپوتنیک، در یادداشت رئیس جمهور آمریکا منتشره در وبسایت کاخ سفید گفته می شود: طبق تعاریف قبلی، ذخایر نفت و فرآورده های نفتی از کشورهایی غیر از ایران به اندازه کافی وجود دارد تا امکان کاهش چشمگیر حجم خرید نفت و فرآورده های نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا از طریق آنها فراهم شود. کاخ سفید باید هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه جهانی نفت برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سال 2012 در دوره حکومت باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق  آمریکا کافی است.
نگرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل از فعالیت‌های اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
نگرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل از فعالیت‌های اتمی ایران
ناظران خاطرنشان می کنند که این یادداشت در آستانه دیدار مجازی بایدن با رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، که قرار است  روز دوشنبه برگزار شود، منتشر شده است .چین بزرگترین خریدار نفت ایران است که طی سه ماه گذشته با نقض تحریم های آمریکا به طور متوسط ​​بیش از 500 هزار بشکه در روز نفت از این کشور خریداری کرده است. مجازات عدم رعایت این تحریم ها قطع ارتباط با اقتصاد آمریکا است اما ایالات متحده اجرای این محدودیت ها در آستانه مذاکرات با ایران درباره بازگرداندن برجام متوقف کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала