مشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین

© AP Photo / Ju Peng/Xinhuaمشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین
مشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
چین در حال تبدیل شدن به یک هدف هر چه سخت تر برای سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده برای جاسوسی است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع خود اعلام کرده است.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
رئیس جمهور چین: آماده همکاری با آمریکا هستیم
گفته می شود که دولت ایالات متحده در رابطه با نبودن اطلاعات در مورد حلقه داخلی اطرافیان نزدیک شی جین پینگ، رهبر چین دلسرد و ناامید شده است. منابع خبرگزاری بلومبرگ می گویند در عین حال نیاز به اطلاعات در مورد چین و رهبران ارشد آن در حال افزایش است، زیرا درک گام های بعدی پکن برای تصمیم گیری های سیاسی واشنگتن ضروری است. این امر به ویژه در شرایط  تنش بین دو کشور در زمینه های مختلف، از مشکل تایوان گرفته تا فناوری های پیشرفته، صادق است.
از جمله اقدامات قاطع چین برای تحکیم قدرت خود در هنگ کنگ، نمایش نیروی نظامی در دریای چین جنوبی، محدود کردن امکان تحقیق در مورد منشاء کووید 19 و فشار بر شرکت هایی که قصد داشتند در ایالات متحده سهام عرضه کنند،  برای دولت های دونالد ترامپ و جو بایدن غیر منتظره بودند. همچنین پنتاگون اعلام کرده که زرادخانه هسته ای چین با سرعتی سریعتر از آنچه پیش بینی می شد در حال رشد است.
پیش از این پنتاگون گزارشی درباره قدرت نظامی جمهوری خلق چین منتشر کرده بود. در این سند اشاره شده است که «سرعت فعلی توسعه برنامه هسته‌ای چین از پیش‌بینی‌های وزارت دفاع آمریکا در سال 2020 فراتر رفته است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала