آیا اکنون کنگره آمریکا توسط اسرائیل کنترل می‌شود؟

© AP Photo / Ross D. Franklinترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
رئیس‌جمهور سابق آمریکا نمایندگان دمکرات در کنگره را به نفرت از اسرائیل متهم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایندپندنت»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که بین ۱۰ تا ۱۵ سال پیش رژیم اسرائیل کنگره آمریکا را کنترل می‌کرد در حالی که الان چنین نیست. ترامپ این اظهارات را برای سرزنش کردن حضور چند نماینده دموکرات در کنگره که گاهاً انتقادات نرمی از اسرائیل به زبان می‌آورند، مطرح کرده است.
غریب آبادی: سکوت باعث گستاخی رژیم اسرائیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
غریب آبادی: سکوت باعث گستاخی رژیم اسرائیل شده است
رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «بزرگترین تغییری که من در کنگره شاهد آن بودم این بود که اسرائیل به معنای واقعی کلمه، مالک کنگره بود. این را می‌شد ۱۰ تا ۱۵ سال پیش فهمید.
اما الان برعکس شده. الان آنجا الکساندریا اکازیو کوتز و ایلهان عمر هستند. این آدم‌ها از اسرائیل بدشان می‌آید- و خیلی شدید هم بدشان می‌آید. حالا اینها دارند کنگره را کنترل می‌کنند و اسرائیل دیگر نفوذی در کنگره ندارد.
منظورم این است که واقعاً حیرت‌آور است. من هیچ‌وقت ندیده‌ام تغییری به این بزرگی اتفاق بیفتد. اسرائیل قبلاْ این همه قدرت در کنگره داشت که حقش هم بود، ولی الان چنین قدرتی ندارد. باورنکردنی است».
دونالد ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید، حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت و با توصیه نتانیاهو از توافق هسته‌ای برجام خارج شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала