نشریه اسرائیلی مدعی شد که کشورش در تحریم اخیر ایران نقش داشته است

© Photo / Twitter / Pražský hrad - Kancelář prezidenta republikyنشریه اسرائیلی مدعی شد که کشورش در تحریم اخیر ایران نقش داشته است
نشریه اسرائیلی مدعی شد که کشورش در تحریم اخیر ایران نقش داشته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
شبکه اسرائیلی ادعا کرد که با اطلاعاتی که اسرائیل درباره فناوری پهپادی ایران در اختیار آمریکا قرار داده بود باعث شد تا ایالات متحده تحریم جدیدی را علیه ایران اعمال نماید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هاآرتص، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که اسرائیل به تازگی اطلاعاتی درباره برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران در اختیار آمریکا قرار داده که شامل "موارد تحریم شده و استفاده گسترده از پهپادهای مسلح در طول سال های گذشته علیه اهداف مختلف در منطقه خلیج فارس" بوده است.
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه علیه چهار فرد و دو شرکت به دلیل ارتباط با برنامه های تولید هواپیماهای بدون سرنشین در ایران و آنچه "استفاده از این ابزارها توسط سپاه پاسداران" عنوان کرده است، تحریم اعمال کرد.
فیلمی از علی اف که پهپاد اسرائیلی را نوازش می دهد+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
فیلمی از علی اف که پهپاد اسرائیلی را نوازش می دهد+ویدیو
بنابر گزارش این شبکه، اسرائیل این اطلاعات را از طریق هیئت هایی در جریان کار گروه های مشترک با همتایان آمریکایی، به طرف آمریکایی منتقل کرده است. بنا بر ادعای کان اطلاعات مذکور درباره تقویت گسترده توان پهپادی ایران و اثبات مشارکت ایران در یک سری حملات علیه اهداف آمریکایی و غربی بوده و تحریم هایی را پیشنهاد می کند که اعمال آنها می تواند ادامه این مسیر را برای ایران دشوارتر کند. 
هرچند ارزیابی اسرائیل این است که دولت آمریکا اعلام کرده تحریم های جدید را برای اعمال فشار بر ایران با هدف بازگرداندن این کشور به میز مذاکره وضع کرده است اما در عین حال، این اقدام واشنگتن به تلاش اسرائیل برای مقابله با استفاده ایران از پهپادهایش و توسعه آنها کمک کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала