بایدن با رهبران اروپایی درباره ایران رایزنی می کند

© REUTERS / LEAH MILLISبایدن با رهبران اروپایی درباره ایران رایزنی می کند
بایدن با رهبران اروپایی درباره ایران رایزنی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید از دیدار و رایزنی روز شنبه رئیس جمهور آمریکا با رهبران آلمان، انگلیس و فرانسه پیرامون ایران و برجام خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر، جو بایدن که روز پنج شنبه برای شرکت در دو اجلاس بین المللی در رم ایتالیا و گلاسکو اسکاتلند عازم اروپا شده قرار است روز شنبه با رهبران سه کشور اروپایی مذکور درباره ایران دیدار و رایزنی کند.
علی  باقری، معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
علی باقری از ادامه مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ های آمریکا علیه ایران خبر داد
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هدف از این دیدار را دستیابی به «موضع مشترک مذاکره ای» پیرامون نحوه رسیدگی به موضوع برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد.
گفتنی است که مقامات آلمانی هم پیش از این اعلام کرده بودند که نشستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران در حاشیه اجلاس سران «گروه ۲۰» برنامه ریزی شده است.
مقامات آلمانی خبر داده بودند که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو «گروه ۲۰» (G۲۰) قرار است دیداری هم درباره مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران برگزار شود.
اجلاس سران گروه ۲۰ قرار است روز شنبه ۸ آبان در «رم» پایتخت ایتالیا آغاز شود و تا یکشنبه ۹ آبان ادامه خواهد داشت.
پیشتر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «انریکه مو را» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در مقر اتحادیه اروپا در پشت درهای بسته دیدار کرد. پس از دیدار مذکور اعلام شد که گفتگوهای وین درباره احیای برجام تا اواخر نوامبر (آذر ماه) از سرگرفته می‌شود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала