گروه «جی 20» و بازگشت به برجام

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر گروه «جی 20» و بازگشت به برجام
گروه «جی 20» و بازگشت به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
رهبران آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا در حاشیه اجلاس گروه «جی 20»، در رم در باره بازگشت به مذاکرات هسته‌ای ایران صحبت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جک سالیوان دستیار ریاست جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی روز 28 اکتبر (پنجشنبه) اعلام کرد که رهبران آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا  روز 30 اکتبر در حاشیه اجلاس گروه «جی 20»، در رم در باره بازگشت به احیای مذاکرات هسته‌ای ایران صحبت خواهند کرد.
وی در ادامه افزود:«جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از امکان برگزاری دیدار ویژه ایران با رهبران آلمان، فرانسه و بریتانیا برخوردار خواهد شد تا این موضوع را به بحث بگذاریم که در خصوص احیای مذاکرات بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در چه مرحله ای قرار داریم.
درخواست از بایدن: هند را برای خرید تسلیحات از روسیه مجازات نکن! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
درخواست از بایدن: هند را برای خرید تسلیحات از روسیه مجازات نکن!
این امکان در سطح رهبران کشورها با شرکای کلیدی اروپایی ما هماهنگ می شود. طرفین همچنین اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران را بررسی خواهند کرد. پیداست ما همه نگران پیشرفت این برنامه از زمانی هستیم که ایران خارج از محدودیت های قید شده در برجام در این مسیر حرکت کرده است».
مقامات آلمانی نیز خبر دادند که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو «گروه ۲۰» (G۲۰) قرار است دیداری هم درباره مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران برگزار شود. اجلاس سران گروه ۲۰ قرار است روز 30 اکتبر در «رم» پایتخت ایتالیا آغاز شود و تا یکشنبه 31 اکتبر ادامه خواهد داشت.
گفتنی است پیشتر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با انریکه مو را، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در مقر اتحادیه اروپا در پشت درهای بسته دیدار کرد. پس از دیدار مذکور اعلام شد که گفتگوهای وین درباره احیای برجام تا اواخر نوامبر از سرگرفته می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала