تاکید رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت پایان بخشیدن به «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران»

© REUTERS / Pascal Rossignolتاکید رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت پایان بخشیدن به «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران»
تاکید رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت پایان بخشیدن به «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه ضرورت پایان بخشیدن به «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران» را مورد تاکید قرارداد.
به گزارش اسپوتنیک  به نقل ازاقتصادآنلاین، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی امانوئل مکرون با همتای چینی خود درباره موضوع‌های مختلف از جمله ایران خبر داد.
 هشدار آمریکا به بسته شدن پنجره از سرگیری مذاکرات برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
هشدار آمریکا به بسته شدن پنجره از سرگیری مذاکرات برجام
طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون بر ضرورت پایان بخشیدن به «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران» تاکید کرد و  همچنین گفت که ایران باید همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته ای ایران (برجام) را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن برای جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای است . در ماه می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده تصمیم گرفت به طور یکجانبه از برجام خارج شده و تحریم های شدید علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرده و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم را کنار گذاشت.
در وین، مذاکرات برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان است؛ دور ششم این مذاکرات 20 ژوئن به پایان رسید. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، کار بازگرداندن توافق به میزان تقریباً 90٪ تکمیل شده و فقط نکات سیاسی مربوط به تعهدات ایالات متحده و نحوه پایبندی واشنگتن به آنها  باقی مانده است.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала