معاون رئیس جمهور سابق افغانستان کشور خود را اشغال شده دانست

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون رئیس جمهور سابق در دولت اشرف غنی
امرالله صالح، معاون رئیس جمهور سابق در دولت اشرف غنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
اشتراک
امرالله صالح معاون رئیس جمهور سابق در دولت اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان که قبلاً خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرده، خواستار مقاومت در برابر پاکستان شد که ادعا می کند افغانستان را "اشغال" کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، صالح در توییتر نوشت:"به یاد داشته باشید: افغانستان بسیار بزرگتر آن است که توسط پاکستان بلعیده شود. این حالت موقت است. مقاومت در همه جنبه ها راه حلی برای دفاع از عزت ما و پایان دادن به اشغالگری است. پس از مدتی افغانستان دوباره به عنوان یک کشور همچون  ققنوس دوباره متولد می  شود."
​وی همچنین به داده های مربوط به پیامدهای "دو ماه و نیم اشغال افغانستان توسط پاکستان" اشاره کرد. به گفته وی ، تولید ناخالص داخلی افغانستان حدود 30 درصد کاهش یافته است ، سطح فقر به 90 درصد می رسد ، زنان "در بردگی خانگی هستند" و خدمات کشوری کار نمی کند. علاوه بر این ، صالح از "ممنوعیت" فعالیت رسانه ها در این کشور ، "نقل مکان " دیپلماسی افغان به دوحه قطر و آموزش "تروریست های عمامه به سر دست نشانده" در مقر ارتش در راولپندی پاکستان سخن گفت.
وی منابع این اطلاعات خود را ذکر نکرد. پیش از این ، نمایندگان نیروهای مقاومت افغانستان بارها پاکستان را به داشتن ارتباط با طالبان (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه)  و دیگر گروه های تروریستی متهم کرده بودند.
صالح آخرین بار در 3 سپتامبر ، هنگامی که طالبان  به ولایت پنجشیر حمله کردند ، توییت نوشته بود. بعداً رسانه ها گزارش دادند که صالح  پنجشیر را به مقصد تاجیکستان ترک کرده است. به نوبه خود ، یک در کابل خاطر نشان کرد که معاون رئیس جمهور در یک سفر کوتاه به شهر دوشنبه وارد شده است . مکان فعلی وی مشخص نیست.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала