سرلشکر باقری: افق همکاری‌های نیروهای مسلح ایران و روسیه روشن است

© Photo / IRNAسردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که بخشی از سند راهبردی همکاری ایران و روسیه درحوزه های دفاعی، نظامی و امنیتی است، تاکید کرد که این سند، این سند افق روشنی را فرا روی همکاری های نیروهای مسلح دو کشور در زمینه های مختلف می گشاید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایرنا، پیشتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر روز 14 مهر ماه جاری به مسکو، اعلام کرده بود  سند راهبردی همکاری ایران و روسیه بزودی تنظیم می شود. 
 باقری: ایران ایجاد بلوک نظامی با روسیه در آینده را بعید نمی داند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
باقری: ایران ایجاد بلوک نظامی با روسیه را امکان پذیر می داند
سردار سرلشکر باقری در مصاحبه با روسیه ۲۴ که بخش کوتاهی از آن نیز روز گذشته منتشر شد، در مورد سند همکاری های راهبردی ایران و روسیه خاطرنشان کرد:  سران دو کشور در مورد این سند راهبردی تفاهم کامل دارند. 
وی با بیان اینکه  بخشی از این سند مربوط به همکاریهای نظامی و امنیتی ایران و روسیه ازجمله آموزش کادر نظامی، مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی و برگزاری رزمایش های مشترک است، اظهار داشت: امیدواریم این سند در آینده نزدیک امضا شود. 
این مقام نظامی ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: این سند افق روشنی را فرا روی همکاریهای نیروهای مسلح ایران و روسیه می گشاید. 
سردار سرلشکر محمد باقری همچنین با اشاره به اهمیت همکاری ها و هماهنگی ایران و روسیه در حوزه های دفاعی، نظامی و امنیت، تاکید کرد که وضعیت امنیتی منطقه و تحرکات تروریست ها و چالش های موجود، ضرورت همکاری و هماهنگی اقدامات دو کشور را اثبات می کند. 
سردار سرلشکر باقری در ادامه مصاحبه با رسانه روسی تصریح کرد: فرار نیروهای آمریکایی از افغانستان اقدام غیرمسئولانه بود و از عواقب این خروج غیرمسئولان این است که امروز شاهد خطرات و تهدیدهای زیادی هستیم که از افغانستان منشاء می گیرد و سرازیر شدن سیل پناهجویان از این کشور و فعالیت تروریست های داعش در افغانستان از جمله این تهدیدها است. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: همه این مسائل ممکن است به ما، پاکستان و آسیای مرکزی و دیگر کشورهای منطقه سرایت کند. این مساله ممکن است روسیه را نیز دربرگیرد. 
وی افزود: آمریکا پس از افغانستان نیروهای خود را از سوریه و عراق خارج می کند و از تعداد ناوها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز و خلیج فارس کاسته شده است.
سردار سرلشکر باقری در ادامه تصریح کرد: این به معنای آن نیست که آمریکا از خصومت علیه ایران و روسیه صرف نظر کرده است. مداخله آنها در امور داخلی ما همچنان ادامه دارد. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در مورد مذاکرات طالبان و آمریکا مشکوک بودیم، اظهار داشت: گروه تروریستی داعش ممکن است که از خلاء قدرت بوجود آمده در افغانستان استفاده کند.
سردار باقری گفت: این وضعیت و نیز وضعیت اقیانوس هند ضرورت همکاری و هماهنگی اقدامات ایران و روسیه را اثبات می کند. 
سردار سرلشکر پاسدار باقری در بخش دیگر از مصاحبه با رسانه روسی با بیان اینکه ایران و روسیه در طول سالیان متمادی است که در عرصه های گوناگون همکاری می کنند، به سوریه به عنوان نمونه ای از همکاریهای گسترده دو کشور اشاره و اظهار داشت: ما تلاش های گسترده ای را برای حفظ حاکمیت سوریه بکار بستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала