دیدار وزیر خارجه روسیه با طالبان در مسکو

© Sputnik / Pressedienst des russischen Außenministeriums  /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار وزیر خارجه روسیه با طالبان در مسکو
دیدار وزیر خارجه روسیه با طالبان در مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه 20 اکتبر با هیاتی از جنبش رادیکال طالبان (در روسیه تروریستی شناخته شده و ممنوع است) در مسکو دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه  گفت در این ملاقات توانست با طالبان درباره موضوع تشکیل دولت جدید در افغانستان گفتگو کند. وی در عین حال تاکید کرد که مسکو قبلاً اقدامات انجام شده توسط این جنبش برای تثبیت اوضاع در افغانستان را ارزیابی کرده است.
واکنش ها به پایان ماموریت نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
واکنش ها به پایان ماموریت نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان
لاوروف با تأکید بر اینکه تغییر حکومت در افغانستان باید به عنوان یک اقدام تحقق یافته تلقی شود، گفت: "ما به تلاش های طالبان برای تثبیت وضعیت نظامی-سیاسی و بهبود فعالیت دستگاه دولتی را خاطرنشان می کنیم."
وزیر امور خارجه روسیه افزود که در گفتگو با نمایندگان طالبان همچنین از آنها خواسته است تا به وعده های خود مبنی بر عدم استفاده از خاک این کشور علیه کشورهای ثالث عمل کنند.
نشست مسکو درباره افغانستان 20 اکتبر در پایتخت روسیه برگزار می شود. نمایندگان ده کشور منطقه و همچنین یک هیئت عالی رتبه طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی معاون نخست وزیر افغانستان در مشورت های چند جانبه شرکت خواهند کرد. گزارش شده است که اعضای جنبش طالبان قصد دارند درخواست کمک اقتصادی و سیاسی به افغانستان را مطرح کنند.
18 اکتبر  ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه  آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به دلیل مشکلات لجستیکی در نشست مسکو در مورد افغانستان شرکت نخواهد کرد. وی توضیح داد که برای واشنگتن از نظر لجستیکی دشوار است که در نشست مسکو شرکت کند اما ایالات متحده از این روند حمایت می کند و ممکن است در آینده در آن مشارکت داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала