دولت آمریکا قصد ندارد نیروهای خود را بطور کامل از عراق و سوریه خارج سازد

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Master Sgt. Andy Dunawayدولت آمریکا قصد ندارد نیروهای خود را بطور کامل از عراق و سوریه خارج سازد
دولت آمریکا قصد ندارد نیروهای خود را بطور کامل از عراق و سوریه خارج سازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
اشتراک
یک مقام معرفی نشده دولت آمریکا به شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد ایالات متحده پس از خروج از افغانستان هنوز قصد خروج نیروهای نظامی خود از سوریه و عراق را ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع دیپلماتیک به شبکه تلویزیونی العربیه گفت: "در حال حاضر ما قصد نداریم به جایی برویم. افغانستان یک مورد  کاملاً جداگانه است و هیچ ربطی به نیروهای ما در سوریه و عراق ندارد."
وی تأکید کرد که دولت آمریکا قصد ندارد حضور نظامی خود را در هیچ کجای خاورمیانه کاهش دهد.
شبه نظامیان طرفدار ایران در حال آماده سازی پاسخ به حمله اسرائیل به سوریه هستند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
شبه نظامیان طرفدار ایران در حال آماده سازی پاسخ به حمله اسرائیل به سوریه هستند
این منبع هنگامی که از وضعیت سوریه سوال شد، پاسخ داد که واشنگتن بر مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش (در روسیه ممنوع) و القاعده ( در روسیه ممنوع تمرکز دارد که توانایی و تمایل به حمله به ایالات متحده و متحدانش  ر دارند. وی افزود: تروریست ها می توانند با استفاده از 10 هزار شبه نظامی اسیر داعش که اکنون در بازداشتگاه های موقت مختلف در شمال شرق سوریه نگهداری می شوند و همچنین ده ها هزار آواره داخلی در اردوگاه های شلوغ پناهجویان، به مقاصد خود تحقق بخشند.
در همین حال جسیکا مک نالتی، سخنگوی پنتاگون در یک ایمیل گفت واشنگتن "به حفظ حضور نظامی آمریکا در عراق به دعوت دولت این کشور برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان پیشمرگه کرد در مبارزه با داعش متعهد است".
وی یاداور شد جو بایدن  رئیس جمهور آمریکا در ژوئیه سال جاری در دیدار با مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق  از اتمام ماموریت نظامی آمریکا در خاک عراق تا پایان سال 2021 خبر داد اما  در عین حال ، نظامیان ارتش آمریکا از طریق آموزش دادن، مشاوره و ارائه اطلاعات به نیروهای امنیتی عراق کمک خواهند کرد.
جوئل رایبورن، فرستاده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه گفت که هرگونه بحث درباره خروج "تعداد اندک نیروهای آمریکایی از سوریه و عراق" و بی مسئولیتی جدی خواهد بود.
رایبورن گفت: "اگر ایالات متحده مجبور به خروج شود، فوراً جای وی  توسط تروریست ها  ایران ، اسد (نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه)  و روسیه پر خواهد شد  که پیامدهای جدی برای مهمترین منافع ما در آن منطقه خواهد داشت."
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا 31 اوت پایان حضور 20 ساله ایالات متحده و متحدانش در ناتو در افغانستان را اعلام کرد.
حدود 3500 پرسنل نظامی خارجی در خاک عراق حضور دارند که 2500نفر از آنها نظامیان ایالات متحده هستند. آنها از سال 2014 در عراق حضور دارند و در آنجا در مبارزه با شبه نظامیان کمک می کنند.
 
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала