مقام آمریکایی: ایرانی‌ ها به آمریکا اعتماد ندارند

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliمقام آمریکایی: ایرانی‌ ها به آمریکا اعتماد ندارند
مقام آمریکایی: ایرانی‌ ها به آمریکا اعتماد ندارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
اشتراک
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، بیان داشت: بهتر می بود در مذاکرات وین آمریکایی ها به صورت مستقیم با ایرانیان گفتگو می کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه در نشست اندیشکده کارنگی اعلام کرد: آمریکا در جلب اعتماد دولت قبلی و دولت کنونی ایران ناکام مانده است.
سفر نماینده اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات برجام به تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
سفر نماینده اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات برجام به تهران
رابرت مالی گفت: مهمترین گام در راستای اعتماد سازی با ایران این است که بگوییم ما خواهان احیای برجام هستیم و برای این منظور آماده‌ ایم تحریم‌ ها را برداریم، واضح است که نظر دولت سابق و دولت کنونی ایران این نیست.
وی ادامه داد: مذاکرات وین به دلیل عدم امکان گفتگوهای مستقیم با ایران، کاملاً ناامید کننده بود. مذاکرات غیرمستقیم با ذات دیپلماسی، اتخاذ مواضع واقعی، تعیین خطوط قرمز و مواردی از این دست همخوانی ندارد.
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اضافه کرد: البته حتی با مذاکرات مستقیم نیز ممکن بود نتیجه‌ ای در وین حاصل نشود، اما هیچ شکی نیست که مذاکرات مستقیم می‌ توانست مؤثرتر باشد و من فکر می‌ کنم تیم آقای عراقچی نیز همین‌ طور فکر می‌ کردند.
وی افزود: ارزیابی ایالات متحده و همه شرکا این بود که ما در ۶ دور نخست مذاکرات وین به یک تفاهم نزدیک شده‌ ایم، اما ممکن است این وضعیت درباره دولت جدید [ایران] صدق نکند. ایران پاسخ این سؤال را از طریق کارهایی که انجام می‌ دهد یا انجام نمی‌ دهد، مشخص خواهد کرد.
غرب طی ماه‌ های اخیر بارها تلاش کرده‌، که ایران را مقصر طولانی شدن مذاکرات وین جلوه داده و از قبل ایران را عامل شکست احتمالی مذاکرات وین معرفی کنند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала