علی اف ادعای جلب اسرائیل به قره باغ را هذیان گویی دانست

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف ادعای جلب اسرائیل به قره باغ را هذیان گویی دانست
علی اف ادعای جلب اسرائیل به  قره باغ را هذیان گویی دانست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
اشتراک
الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد باکو اظهارات مبنی بر جذب اسرائیل به قره باغ ، در مرز با ایران را رد می کند و به گفته وی این سخنان مزخرف و هذیان گویی و تلاش برای بی اعتبار کردن آذربایجان در جامعه ایران است
به گزارش اسپوتنیک، تنش بین تهران و باکو در اواسط سپتامبر افزایش یافت. مقامات ایران دچار این سوء ظن هستند که جمهوری آذربایجان با اسرائیل رقیب منطقه ای ایران ، همکاری نزدیک دارد. ایران اسرائیل را متهم کرد که به فکر نزدیک شدن به مرزهای ایران از طریق جمهوری آذربایجان از طریق تلاش برای استفاده از اوضاع قره باغ و ایجاد مشاجره در روابط بین باکو و تهران است.
جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان
علی اف در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی "رپوبلیکا" La Repubblica)) گفت:" ما همه اتهامات علیه آذربایجان در ارتباط با ادعای دعوت اسرائیل به سرزمین های آزاد شده را رد می کنیم. این هذیان گویی مزخرف است. این فقط بهانه ای برای بی اعتبار کردن آذربایجان است که برای مردم در داخل در نظر گرفته  شده است. همه می توانند بروند و مطمئن شوند که هیچ کسی در آنجا وجود ندارد." ... همه چیز در آنجا خراب شده است. دوم اینکه  ما تقاضا داریم که به همان اندازه که به دیگران احترام می گذاریم ، مورد احترام قرار بگیریم."
جیحون بایراموف و حسین امیرعبداللهیان، وزیران امور خارجه آذربایجان و ایران روز سه شنبه در تماس تلفنی با یکدیگر روابط دو کشور را مورد بحث قرار داده و خاطرنشان کردند که سخنان مطرح شده اخیر در دو کشور با سطح فعلی روابط دوستانه آنها مطابقت ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала