بنت: اسرائیل در قبال برنامه هسته ای ایران مسئول است

© REUTERS / Ronen Zvulunنفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
نفتالی بنت اظهار داشت: برنامه هسته ای ایران در پیشرفته ترین مرحله تاریخ است، اسرائیل مسئول اطمینان از این است که تهران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند.
به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه در اورشلیم  نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل، خطاب به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، اظهار داشت: برنامه هسته ای ایران در پیشرفته ترین مرحله تاریخ است، اسرائیل مسئول اطمینان از این است که تهران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند.
توان پهپادی ایران موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
توان پهپادی ایران موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل می شود
وی افزود: برنامه هسته ای ایران در پیشرفته ترین مرحله خود در تاریخ است. مسئولیت اسرائیل این است که با عمل و نه با کلمات مطمئن شود که ایران هرگز سلاح هسته ای نخواهد داشت.
بنت در ادامه گفت: سلاح های هسته ای در دست چنین رژیم افراطی و وحشیانه چهره منطقه و جهان را تغییر می دهد. برای ما (اسرائیل) این یک مشکل استراتژیک نیست، بلکه یک مشکل وجودی است. این روزها جهان منتظر تصمیم تهران در مورد بازگشت یا عدم بازگشت به میز مذاکرات در وین و امضای مجدد توافق بر سر برنامه هسته ای برجام است.
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد: متأسفانه طی سه سال گذشته، ایرانیان گامی بزرگ در جهت توسعه قابلیت های غنی سازی اورانیوم خود برداشته اند. جهان منتظر است، ایرانی ها برای زمان بازی می کنند و سانتریفیوژها می چرخند.
مرکل برای دیدار خداحافظی به عنوان صدراعظم آلمان، دیروز شنبه به اسرائیل رسید که در ابتدا قرار بود ۲۸ تا ۳۰ آگوست این جلسه برگزار شود، اما به دلیل وضعیت در افغانستان به تعویق افتاد.
نخست وزیر اسرائیل گفت که این هفتمین سفر مرکل به اسرائیل در ۱۶ سال حکومت او است.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.
نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
در ۲۱ سپتامبر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت که مذاکرات برای از سرگیری کامل توافق هسته ای طی چند هفته دوباره در وین آغاز می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала