عمان به عنوان کشورعربی بعدی عادی کننده روابط خود با اسرائیل نام برده شد

© AP Photo / Andrew Caballero-Reynoldsعمان به عنوان کشورعربی بعدی عادی کننده روابط خود با اسرائیل نام برده شد
عمان به عنوان کشورعربی بعدی عادی کننده روابط خود با اسرائیل نام برده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
یکی از مسؤولان وزارت خارجه اسرائیل مدعی شد که عمان احتمالا کشور عربی بعدی خواهد بود که روابط خود را با این رژیم به حالت عادی درمی‌آورد.
به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایسنا،  الیاف بنیامین، رئیس بخش امور خاورمیانه و روند صلح وزارت خارجه اسرائیل در گفت‌وگوی کوتاهی با رسانه‌های بین‌المللی ضمن تاکید بر اینکه این کشور در گذشته هیئت رسمی در مسقط داشته که پس از توافقنامه‌های اسلو تشکیل شد، مدعی شد: عمان احتمالا کشور عربی بعدی است که روابط خود را با اسرائیل به حالت عادی درمی‌آورد.
رهبر مصر صلح با اسرائیل را ستود و به پیروی از انور سادات فرا خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
رهبر مصر صلح با اسرائیل را ستود و به پیروی از انور سادات فرا خواند
بنیامین گفت: اسرائیل در پروژه همکاری هیدرولیکی با مشارکت عمان و اردن نیز شرکت می‌کند، عمان پس از استقبال از امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی که در سال گذشته محقق شدند، به عنوان یکی از کشورهایی که احتمالا برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل آمادگی‌ دارد، توصیف می‌شود.
این مسؤول اسرائیلی افزود: اسرائیل با تمامی کشورهای منطقه در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت‌وگو کرد و همه آنها به ویژه عمان که ما به همکاری با آنها رسیدیم، باید زمان مناسب خود و چگونگی اجرای این مساله را مشخص کنند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل پس از دو دهه در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین مسؤول عالی رتبه اسرائیلی وارد مسقط شده و با سلطان قابوس بن سعید آل سعید، پادشاه فقید عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
اما بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان ژوئیه گذشته گفت: عمان تا زمانی که فلسطینی‌ها به کشورشان دست نیابند، (پس از امارات و بحرین) سومین کشور حوزه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل نخواهد بود.
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل عصر سه‌شنبه گفت: اسرائیل به دنبال امضای توافقنامه‌هایی با برخی کشورها است که در حال حاضر نمی‌تواند نام آنها را افشا کند.
لاپید افزود: این کار با کمک آمریکا و دوستان ما در بحرین، مراکش و امارات که در ماه‌های اخیر سفارت‌های خود را در خاک آنها افتتاح کردیم، انجام می‌شود و مساله فلسطین هنوز در دستورکار سیاسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала