ادعای نخست وزیر اسراییل در مورد ربایش یک ژنرال ایرانی در سوریه

© REUTERS / Ronen Zvulun/Poolنخست وزیر اسرائیل: اگر ایران کشور هسته‌ای شود، تمامی خاورمیانه هسته‌ای خواهد شد
نخست وزیر اسرائیل: اگر ایران کشور هسته‌ای شود، تمامی خاورمیانه هسته‌ای خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
نخست وزیر اسراییل مدعی شده یک ژنرال ایرانی را در سوریه ربوده تا به اطلاعاتی در مورد یک خلبان مفقود این کشور دست پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرارو نشریه اسرائیل هاآرتص مدعی شد: مقامات اسراییلی می گویند عملیات ربایش یک ژنرال ایرانی را از خاک سوریه انجام داده اند تا به سرنخ هایی در مورد «رون آراد» خلبان مفقود این کشور در لبنان دست یابند. این نشریه اعلام کرده عملیات ربایش انجام شده، اما اسراییل به سرنخ یا اطلاعات مفیدی در مورد آراد نرسیده است.
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
علی اف اتهامات ایران در کشاندن پای اسرائیل به منطقه را رد کرد
اولین بار یک نشریه عربی (الرای الیوم) مدعی شد اسراییل یک ژنرال ایرانی را از خاک سوریه به آفریقا کشانده و پس از بازداشت او، از وی در مورد آراد بازجویی کرده است. این ژنرال ایرانی بعد ها آزاد شده است. اما کل این عملیات بدون فایده بوده چرا که سوژه انتخاب شده کمترین ارتباط را با مفقود شدن این خلبان اسراییلی داشته و در نتیجه عملیات به هدف خود نرسیده است. العربیه که رسانه سعودی ها است هم در گزارشی مدعی شده اسرائیلی ها در روستای نبی شیث در جنوب لبنان به قسمتی از یک دی ان ای دست یافته بودند و مشغول آزمایش آن برای پی بردن به این نکته بودند که این دی ان ای به آراد تعلق دارد یا خیر.
نفتالی بنت نخست وزیر اسراییل عملیات ربایش  ژنرال ایرانی را موفقیت آمیز اعلام کرده اما با این حال تلویزیون ۱۲ اسراییل از قول رییس موساد این عملیات را یک شکست کامل خوانده است.
گفتنی است رون آراد خلبان ارتش اسراییل در حمله به لبنان بود که در سال ۱۹۸۲ و در پی سقوط هواپیما در جنوب لبنان مفقود شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала