استقبال آمریکا از گفتگوهای مستقیم میان ایران و عربستان

© Fotolia / Curioso Photographyاستقبال آمریکا از گفتگوهای مستقیم میان ایران و عربستان
استقبال آمریکا از گفتگوهای مستقیم میان ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران: امیدواریم گفت و گو به کاهش تنش ها کمک کرده و نگرانی های دیرینه منطقه ای را برطرف کند. بازگشت کامل و متقابل به برجام از این تلاش های منطقه ای حمایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: از اعلام گفتگوهای مستقیم توسط عربستان سعودی با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.
این مقام وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت امیدواریم که گفتگو به کاهش تنش ها کمک کرده و نگرانی های دیرینه منطقه ای را برطرف سازد. وی اضافه کرد بازگشت کامل و متقابل به برجام می تواند از این تلاشهای منطقه ای حمایت کند.
پیش از این، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر به ریاض، با صدور بیانیه ای از انجام گفتگوهای دوجانبه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد. در بخشی از بیانیه یادشده آمده است: اتحادیه اروپا از گفتگوهای دوجانبه اخیر میان ایران و عربستان استقبال می کند.
بورل در این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه با مقامات عربستان در خصوص برخی مسائل منطقه از جمله افغانستان و یمن گفتگو کرده است، نوشت: آنچه در یمن درحال رخ دادن است، یک تراژدی وحشتناک برای مردم این کشور است ضمن اینکه  منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
بورل در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای برجامی میان ایران و گروه 1+4 در وین "به زودی" از سر گرفته شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала