علی اف اتهامات ایران در کشاندن پای اسرائیل به منطقه را رد کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور آذربایجان بیان داشت: آذربایجان اتهامات وارد شده علیه خود در مورد دخالت نیروهای اسرائیلی در مناطق واقع در نزدیکی مرز خود با ایران را رد می کند و نیاز به اثبات دارد.
به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، روز دوشنبه در جمع عموم مردم منطقه جبرئیل، که در نتیجه درگیری های پاییز گذشته در قره باغ تحت کنترل باکو قرار گرفت، اظهار داشت: ما حسن نیت نشان می دهیم، اما این بدان معنا نیست که ما اتهامات بی اساس علیه خود را می پذیریم. ما این اتهامات را رد می کنیم، آنها را نمی پذیریم و مدرک می خواهیم.
 باکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
واکنش باکو به اعلامیه تهران در باره حضور نیروهای ثالث در مرز دو کشور
رئیس دولت آذربایجان ابراز تاسف کرد که مقامات ایرانی چنین اتهامات بی اساسی را مطرح کردند.
وی افزود: گفته شده آذربایجان اسرائیل را به این منطقه جذب کرده است، بگذارید آنها چشم های خود را باز کنند و نگاه کنند. اسرائیل را اینجا کجا دیدند؟ حتی یک نفر اینجا زندگی نمی کند. در اینجا حتی یک ساختمان وجود ندارد. آیا مدرکی وجود دارد؟ خیر اگر هیچ مدرکی وجود ندارد، همه باید در برابر سخنان خود پاسخگو باشند. ما نمی توانیم به کسی اجازه دهیم جعل و تهمت های بی اساس علیه ما مطرح کند.
رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد: آذربایجان خود تعیین می کند که در چه سطحی با سایر کشورها روابط ایجاد کند.
پیشتر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفته بود: در جریان آزادسازی قره باغ تعدادی از جنبش های تروریستی به منطقه نفوذ کردند و اسرائیل نیز در تلاش است از این تنش استفاده کند.
به گفته وزیر خارجه ایران، در جریان درگیری ها در قره باغ، ایران در سطح سیاسی نگرانی خود را از حضور اسرائیل [در خاک آذربایجان] ابراز کرد.
وی افزود: ایران حضور نیروهای اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала