امیرعبداللهیان: پروژه های احیای مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان عملیاتی می شود

CC BY 4.0 / IRNA / حسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران بیان داشت: برای احیای محور ترانزیتی و رفت و آمد کامیون ها بین ایران و ارمنستان پروژه هایی مطرح شده و به سرعت عملیاتی می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود اطلاع داد: گفت و گو های مفید و سازنده ای با همکار خوبم جناب آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان داشتیم.
وزیر امور خارجه ایران افزود: مقامات دو کشور در موضوعات مختلف در سطح راهبردی تفاهمات خوبی حاصل کردند و امروز در تهران نقشه راه جدید روابط دو کشور را ترسیم می‌کنیم. امروز توافق کردیم در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری همکاری های خوبی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد که بهره‌برداری از مسیر ترانزیتی ارمنستان از موضوعات مورد توجه دو کشور است و برای احیای جاده ترانزیتی در مسیرهای رفت و آمد تریلرها و کامیون‌ها این دو کشور پروژه‌هایی تعریف کردیم که به سرعت عملیاتی خواهد شد.
و افزود: در هفته های آینده شاهد نشاط بیشتر در همه زمینه‌های روابط دو کشور خواهیم بود.
امیرعبداللهیان با اشاره به بحران در قفقاز جنوبی و همسایگان شمالی، گفت: همسایگان ما از شرایط بحرانی رنج می‌برند و به ویژه حضور صهیونیست‌ها و تروریست‌ها در بخش‌هایی از منطقه موجبات نگرانی جدی ما است.
این مقام بیان داشت: در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدای بلند اعلام می‌کنیم که اجازه نخواهیم داد برخی مداخله گران خارجی، باعث شوند مناسبات جمهوری اسلامی ایران را با همسایگانش از جمله همسایه خوب جمهوری ارمنستان از دست بدهند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала