گشایش مجدد مرز ایران و پاکستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان
مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
رسانه‌های پاکستانی: امروز گذرگاه مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران در نقطه تفتان-میرجاوه برای تسهیل آمد و رفت تجار و دانشجویان گشایش یافت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، منابع پاکستانی روز 4 اکتبر(دوشنبه) به نقل از مسوولان اداره کنترل مهاجرت و مرزی اعلام کردند که گذرگاه تفتان-میرجاوه پس از ۳ ماه تعطیلی به دلیل کنترل شیوع کرونا، روز گذشته بازگشایی شد.
محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اسلامی: مرز غنی‌سازی به میزانی است که پروژه‌های صلح‌آمیز قابل اجرا باشد
در این گزارش آمده است: «اکنون تردد تجار، دانشجویان و رانندگان کامیون‌های پاکستانی به داخل ایران مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و برخوردار از مدارک مجاز سفر، آزاد است اما ممنوعیت تردد زائرین یا گردشگران همچنان برقرار می‌باشد.
به دلیل افزایش موارد ابتلا ویروس کرونا، از روز (۲۹ ژوئن) ورود اتباع پاکستانی به ایران از طریق گذرگاه مرزی تفتان-میرجاوه ممنوع اعلام شد با این حال در این دوره تجارت دوجانبه و ترانزیتی پاکستان و ایران همچنان ادامه داشت و ورود اتباع پاکستانی از ایران به خاک پاکستان نیز مختل نشد.
اداره کنترل مهاجرت پاکستان موسوم به آژانس تحقیقات فدرال (FIA) همچنین روند مهاجرت منظم را در مرز تفتان آغاز کرده و به شهروندان پاکستانی اجازه می دهد وارد ایران شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала