بورل: باید به اجرای کامل برجام برگردیم یعنی بازگشت آمریکا و لغو تحریم ها

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / بورل: باید به اجرای کامل برجام برگردیم یعنی بازگشت آمریکا و لغو تحریم ها
بورل: باید به اجرای کامل برجام برگردیم یعنی بازگشت آمریکا و لغو تحریم ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت: باید به اجرای کامل برجام برگردیم و این به معنای بازگشت آمریکا به توافق و لغو تحریم ها است.
به گزارش اسپوتنیک، چوسپ بورل در گفت وگو با روزنامه عرب نیوز بیان داشت که توافق هسته‌ای همچنان یک دستاورد امنیتی است.
وی خاطر نشان کرد: پیام من به امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نیویورک سیتی ساده بود؛ دیپلماسی راه حل است بیایید بدون تاخیر به وین بازگردیم.
 
بورل در مصاحبه با عرب نیوز ضمن اشاره به اینکه دیپلماسی تنها مسیر برای رسیدگی به مسائل در منطقه خلیج فارس و میان همسایگان است، گفت: نمی‌توانم به جای دولت‌های دیگر صحبت کنم اما به گفتمان بیشتری بین کشورها در منطقه اشاره کردم.
وی افزود: کنفرانس بغداد در روز 28 اوت و مذاکرات دو جانبه بین ایران و عربستان نمونه‌هایی از این قبیل است. این تحولات خوشایند هستند و خوشحالم در رویداد متعاقب اخیر در نیویورک مشارکت کردم.
بورل در ادامه گفت: اتحادیه اروپا آماده حمایت از کشورهای منطقه خلیج فارس برای تقویت احساس مشترک امنیت و همکاری است و در این مضمون توافق هسته‌ای ایران نیز مهم به شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: باید به اجرای کامل برجام برگردیم که به معنی بازگشت آمریکا به توافق همراه با لغو تحریم‌های مرتبط این کشور و تعهد کامل ایران به تعهدات هسته‌ای است.
وی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای همچنان یک دستاورد امنیتی مهم است، ادعا کرد که بدون توافق ایران می‌توانست تا کنون تسلیحات هسته‌ای را تولید کند و یک منبع بی ثباتی دیگر برای منطقه باشد. 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала