امیرعبداللهیان: اسرائیل را نزدیک مرزهای خود تحمل نمی کنیم

CC BY 4.0 / IRNA / حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران در گفتگویی تلویزیونی بیان داشت که هرگز حضور اسرائیل را در نزدیک مرزهای ایران تحمل نمی کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و در خصوص موارد مهم کار این وزارت خانه شرح داد: 
وی در این گفتگو بیان داشت: سطح مناسبات و ارتباطات مردمی بین ایران و آذربایجان در عالی ترین وضعیت قرار دارد. جمهوری اسلامی از آزادسازی قره باغ حمایت کرده است و مقامات جمهوری آذربایجان اشراف بر این موضوع دارند.در جریان آزادسازی قره باغ برخی جریان های تروریستی به این منطقه آمدند و رژیم صهیونسیتی نیز سعی کرد تا از این تنش استفاده کند.
امیرعبداللهیان افزود: در زمان درگیری های قره باغ در سطح سیاسی و امنیتی نگرانی خود از حضور رژیم صهیونسیتی در این کشور را ابلاغ کردیم. هرگز حضور رژیم جعلی صهیونیستی در نزدیک مرزهای خود را تحمل نمی‌کنیم. مسیر دیپلماتیک نگرانی خود را از مشکلات رانندگان کشورمان در مسیر ارمنستان و تداخل آن با خاک جمهوری آذربایجان اعلام کردیم. در دولت سیزدهم به دنبال توسعه با همسایگان هستیم.
وی خاطر نشان کرد: نگران این هستیم که صهیونیست ها و تروریست ها برای جمهوری آذربایجان ایجاد خطر کنند. اظهارات رئیس جمهور آذربایجان با واکنش ما از مسیر دیپلماتیک همراه شد. به سفیر جمهوری آذربایجان گفتم خطر صهیونیسم را در کشور شما درک می‌کنیم. به زودی نسبت به حل مشکل ترانزیت، صحبت هایی خواهیم داشت. درباره مسائل ژئوپلیتیک تحرکات را به دقت دنبال خواهیم کرد. پشت تغییرات منطقه صهیونیست ها و تروریست هایی قرار دارند که به دنبال نا امنی منطقه هستند. به دنبال این هستیم که جمهوری آذربایجان به جولانگاه صهیونیست ها تبدیل نشود.
صدرالحسینی: آذربایجان باید به مام وطن متصل شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
گزارش و تحلیل
صدرالحسینی: آذربایجان باید به مام وطن متصل شود
وزیر خارجه ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی نخواهد داشت.حاکمان بحرین به جای برقراری با مردم خود به دنبال رابطه با یک رژیم جعلی هستند. عادی سازی به وضعیت حکومت آل خلیفه کمکی نمی کند.
وی گفت: اتفاقاتی که در برخی کشورهای همسایه می‌افتد، در مقایسه با وضعیت صهیونیست ها بیشتر حرکات نمایشی است. واقعیت رژیم صهیونسیتی این است که مقاومت اخیر غزه نمایان شد. نسل سوم و چهارم فلسطینیان در حمایت از مسجدالاقصی حرکت کردند و رژیم صهیونسیتی مجبور به درخواست آتش بس شد.
وی در ادامه بیان داشت:ما یک کشور به نام فلسطین با پایتختی به نام قدس شریف می‌شناسیم. رژیم صهیونسیتی به دلایل متعدد در آینده منطقه جایی نخواهد داشت.
مردم اراضی اشغالی خودشان باید سرنوشت خود را تعیین کنند و باید همه مردم این منطقه با هر قومیت و ملیت در رفراندوم شرکت کنند. صهیونیست ها حتی یهودیان را هم در سرزمین های اشغالی به اسارت گرفتند. سفر وزیرخارجه صهیونیست ها و تاسیس سفارت آن ها در یک کشور، سیرک صهیونیست هاست.
امیرعبدالهیان تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره موضع خود را در عدم مشروع خواندن رژیم صهیونسیتی اعلام کرده است.خرده اقدامات صهیونیست ها در سطح منطقه با پاسخ گروه مختلف همراه است.پاسخ صهیونیست ها را همیشه در زمان و مکان مناسب داده ایم.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала