عمران خان از مذاکرات اسلام آباد با طالبان پاکستانی خبر داد

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
نخست وزیر پاکستان اعلام کرد، دولتش در حال مذاکره با برخی از گروه‌های تحریک طالبان پاکستان است تا آنها را متقاعد کند که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به شهروندان عادی این کشور تبدیل شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ترک‌زبان "تی‌ آر تی وورلد" گفت: این مذاکرات در افغانستان در جریان است.
وی افزود: در حقیقت فکر می‌کنم که برخی از گروه‌های تحریک طالبان پاکستان واقعا می‌خواهند برای صلح و برای سازش با دولت ما مذاکره کنند و ما در حال مذاکره با برخی از این گروه‌ها هستیم.
مقام ایرانی: اقدامات پاکستان درافغانستان، نقض قوانین بین المللی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
مقام ایرانی: اقدامات پاکستان درافغانستان، نقض قوانین بین المللی است
عمران خان تاکید کرد: در تحریک طالبان پاکستان گروه‌های مختلفی وجود دارد و برخی از آنها خواستار مذاکره هستند و دولت اسلام‌آباد نیز با آنها در حال مذاکره است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا طالبان افغانستان به دولت پاکستان در این روند کمک می‌کند یا خیر، گفت: بله، چرا که این مذاکرات در افغانستان در حال انجام هستند. از این نظر بله.
عمران خان گفت: من به حل مسائل از طریق عملیات‌های نظامی اعتقاد ندارم. تکرار می‌کنم، من به راه‌حل‌های نظامی باور ندارم. من مخالف راه‌حل‌های نظامی هستم. بنابراین، همیشه باور دارم که گفت‌وگوی سیاسی راه درست است که در افغانستان اتفاق افتاد. امیدوارم دولت پاکستان به توافق صلحی با گروه‌های تحریک طالبان پاکستان دست یابد.
وی افزود: ما در حال مذاکره هستیم. ممکن است در نهایت به یک نتیجه‌گیری یا توافق دست پیدا نکنیم اما مذاکره می‌کنیم.
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ماه گذشته اعلام کرده بود، اگر اعضای جنبش تحریک طالبان پاکستان از فعالیت‌های "تروریستی" خود دست بردارند، دولت اسلام‌آباد آماده است اعضای این جنبش را مورد عفو قرار دهد.
جنبش تحریک طالبان پاکستان یک گروه متشکل از چندین گروه شبه‌نظامی کوچکتر در پاکستان است که به دنبال عملیات نظامی گسترده در وزیرستان شمالی در سال ۲۰۱۴ میلادی، به افغانستان رانده شدند.
ماه گذشته به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و روی کار آمدن طالبان در کابل، هیاتی به رهبری ژنرال فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل سفر کرد و با رهبری طالبان دیدار داشت.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала